Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Özkan |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu kurs, hem teorik hem de pratik açıdan İngilizcenin genç öğrencilere (TEYL) yabancı dil olarak öğretilmesine odaklanmaktadır. Kurs, genç öğrencilere (YL'ler) İngilizce öğretiminin arka planını ve gelişimini incelemeyi; YL'lerin bilişsel ve duyuşsal özelliklerini inceler; çocukların dilleri nasıl öğrendiklerini incelemek; YL'lere İngilizce öğretmek için dil analizi yaklaşımlarını gözden geçirmek; YL'leri öğretmek için kullanılan sınıf yönetimi stratejilerini, metodolojisini, kaynakları ve materyalleri incelemek; YL'ler ile kullanılan değerlendirme ve değerlendirme yöntemlerini gözden geçirmek, ilköğretimde verilmeye başlanan yabancı dil (İngilizce) derslerini gerektiği durumlarda alana özgü yöntem bilgi, beceri ve farkındalıklar doğrultusunda verebilmesini; bu doğrultuda öğretim alanlarında daha gelişmiş öğretmen adayları yetiştirmeye katkı sunmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği |
Yabancı dil olarak İngilizce'nin küresel konumu ve bu konumdan kaynaklanan İngilizce öğretimi gereksinimleri; bu gereksinimler doğrultusunda biçimlenen ilköğretim düzeyinde İngilizce öğretiminin temel amaç ve ilkeleri; ve çocuklara yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin kuram ve uygulamaya yönelik temel öğeleri bu dersin içeriğini oluşturacaktır. Haftalık dersler, bu içerikten başlıklar üzerine yapılandırılacaktır. Giriş: YL öğretiminin arka planı; Çocuklar nasıl öğrenir; YL'lerin öğretilmesiyle ilgili öğrenme teorisi; YL'lerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri; YL'leri öğretmek için öncelikler ve etkileri; YL'leri öğretmek için materyal ve etkinlik tasarlama; YL'ler ile dil sunma ve uygulama: Dinleme, konuşma, okuma ve yazmayı öğretmek; Eğlencenin, oyunların, hikayelerin, şarkıların, tekerlemelerin ve dramanın rolü; YL'ler için hata düzeltme; YL'lerin değerlendirilmesiyle ilgili sorunlar ve yaklaşımlar; Sınıf Yönetimi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Çocukların farklı yabancı dil öğrenme ortamlarını inceleme, Çocukların yabancı dil öğrenim süreçlerinde farklı dil becerilerini destekleyecek etkinliklerin oluşturulması konusunda bilgi edinme ve bu bilgiyi kullanarak ders içi kullanım için materyal ve etkinlikler hazırlama |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse giriş |
2. Hafta |
Genç öğrenciler kimlerdir? |
3. Hafta |
Erken eğitimdeki genç öğrenciler için dil politikası ve İngilizce |
4. Hafta |
İngilizce öğrenmek için genç öğrencilerin motivasyonu |
5. Hafta |
TEYL'de öğrenme bağlamları |
6. Hafta |
Genç öğrenci sınıfındaki diller |
7. Hafta |
Genç öğrenciler için sınıf yönetimi |
8. Hafta |
ARASINAV |
9. Hafta |
Genç öğrenciler pedagojisi |
10. Hafta |
Eleştirel pedagoji ve çocuklara İngilizce öğretimi |
11. Hafta |
Teknoloji ve genç öğrenciler müfredatı |
12. Hafta |
Genç öğrenciler için mobil öğrenme |
13. Hafta |
Genç öğrenciler için müfredat geliştirme |
14. Hafta |
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
60 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
40 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Slatterly, M. & Willis, J. 2001. İlkokul öğretmenleri için İngilizce: Aktiviteler ve sınıf dili el kitabı. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Genç Öğrencilere Dil Öğretimi. Cambridge: Kupa. Vale, D. ve A. Feunteun. 1995. Çocuklara İngilizce Öğretimi: Çocuklara İngilizce öğretmenleri için bir eğitim kursu. New York: Cambridge University Press. . Brewster, J. & Ellis G. 2002. Birincil İngilizce öğretmeninin kılavuzu (Yeni Baskı). Penguen. Scott, WA ve LH Ytreberg. 1990. Çocuklara İngilizce öğretmek. New York: Longman. McKay, P. 2006. Genç Dil Öğrenenlerin Değerlendirilmesi. Cambridge: Kupa. Ders öğretmeni tarafından sağlanacak ek makaleler. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | PY6 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | PY7 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | PY8 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | PY9 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | PY10 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY11 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | PY12 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | PY13 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |