Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Hesna URAL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Mikroorganizmaların gelişimi, gelişmeye ekti eden faktörler ve kontrolü, Mikroorganizmaların beslenme ve üreme çeşitliliği, buna bağlı olarak besi ortamlarının hazırlanması ve bakteri üretimi ile değerlendirme ile küf ve mayaların morfolojileri ve patojenite ile virulans konularında bilgi düzeyini artırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içerinde; mikroorganizmaların yaşam alanları, laboratuvarda üretim teknikleri, boyama yöntemleri ve mikroorganizmaların incelenmesini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1: Mikroorganizmaların gelişimini bilir
ÖÇ2: Mikroorganizmaların beslenme çeşitlerini bilir.
ÖÇ3: Mikroorganizmaların üreme çeşitliliğini bilir.
ÖÇ4: Besiyeri hazırlığını ve besiyeri çeşitliliğini bilir.
ÖÇ5: Mikrobiyolojik preparat hazırlığını bilir.
ÖÇ6: Küf ve maya morfolojisini bilir.
ÖÇ7: Patojenite ve virulans hakkında bilgi sahibi olur
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Mikroorganizmaların gelişimi |
2. Hafta |
Mikroorganizmaların beslenme tipleri |
3. Hafta |
Mikrobiyal gelişmenin kontrolü |
4. Hafta |
Mikroorganizmaların çoğalması |
5. Hafta |
Mikrobiyal metabolizma, mikroorganizmalarda madde değişimi |
6. Hafta |
Mikrobiyal ekoloji ve mikroorganizmalardaki kalıtsal değişim
|
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Besiyeri çeşitleri, besiyeri hazırlaması |
9. Hafta |
Boyama yöntemleri |
10. Hafta |
Mikrobiyolojik sayım yöntemleri |
11. Hafta |
Mikrobiyolojik preparat hazırlığı |
12. Hafta |
Küf ve maya morfolojisi |
13. Hafta |
Patojenite –virulans; hastalık oluşumu |
14. Hafta |
Patojenite –virulans ; endo-ekzo toksinler |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
10 |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
SIMON BARKER, CAROLINE GRIFFITHS, JANE NICKLIN; MİKROBİYOLOJİ, NOBEL YAYINEVİ;2013
Prof.Dr. Selma GÜVEN, Yrd.Doç.Dr. Nükhet N. DEMİREL ZORBA; GENEL MİKROBİYOLOJİ VE LABORATUVAR KLAVUZU; NOBEL YAYINEVİ;2013
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | P Y 32 | P Y 33 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |