Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda USUBÜTÜN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Sağlık profesyonellerinin araştırma yöntem ve tekniklerinin temel prensiplerini ve sağlık alanındaki uygulamalarını beceri düzeyinde kavramaları. |
Dersin İçeriği |
Sağlık Profesyonelleri için Temel Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Öğrenci sağlık araştırmalarında kullanılan çalışma desenlerini açıklayabilir
2- Öğrenci araştırma verilerinin toplanması yöntemlerini bilir ve uygulayabilir
3- Öğrenci bir anket çalışması tasarlayabilir ve uygulayabilir
4- Öğrenci araştırma verilerini özetleyebileceği istatistik kavramları bilir
5- Öğrenci, araştırma grupları arasındaki farklılıkları istatistik yöntemler ile belirleyebilir
6- Öğrenci, araştırma değişkenleri arasındaki ilişkileri istatistik yöntemler ile gösterebilir
7- Öğrenci, araştırma bulgularını bilimsel dil ile raporlayabilir
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş- Ders Programı |
2. Hafta |
Sağlık Araştırmalarında Çalışma Desenleri I
|
3. Hafta |
Sağlık Araştırmalarında Çalışma Desenleri II |
4. Hafta |
Araştırma Verilerinin Toplanması |
5. Hafta |
Uygulama: Anket çalışması |
6. Hafta |
Uygulama: Anket çalışması |
7. Hafta |
Araştırmalarda Olasılık ve Örnekleme |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Tanımlayıcı İstatistikler
|
10. Hafta |
Önemlilik Testleri |
11. Hafta |
İlişki Analizleri |
12. Hafta |
Analiz-Uygulama |
13. Hafta |
Araştırma Raporlaması I |
14. Hafta |
Araştırma Raporlaması II |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
Finale %10-20 katkı |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
*Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler- Osman Hayran 2012: Nobel Tıp Kitapevi
*Dawson B, Trapp R.G. (2001)Basic and Clinical Biostatistics, McGraw-Hill.
*Knapp T.R. (1996) Learning Statistics through Playing Cards, Sage
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
PROGRAM ÇIKTILAR (PÇ) DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Ö.Ç) MATRİSİ | | P.Ç1 | P.Ç2 | P.Ç3 | P.Ç4 | P.Ç5 | P.Ç6 | P.Ç7 | P.Ç8 | P.Ç9 | P.Ç10 | P.Ç11 | P.Ç12 | P.Ç13 | P.Ç14 | P.Ç15 | Ö.Ç1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | Ö.Ç2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | Ö.Ç3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | Ö.Ç4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | Ö.Ç5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | * Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|