Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Fulya ÖZDEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilerin teorik ve uygulamalı meslek derslerini kavrayabilmesi açısından temel kimya bilgi düzeyini artırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Tanışma ve tarihçe, madde ve ölçüm, atomun yapısı, elementler bileşikler ve periyodik tablo, kimyasal bağlar, molekül ve molekül bileşikler, mol kavramı ve avogadro sayısı, hesaplamalarda mol kavramının kullanılması, molarite, normalite, molalite |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1.Öğrenciler kimyanın temel kavramlarını öğrenir.
ÖÇ2.Öğrenciler derste öğrendikleri kimya konularını mesleki konular ile ilişkilendirmeyi öğrenir.
ÖÇ3.Öğrenciler laboratuvarda ders konuları ilgili deney yapmayı öğrenir.
ÖÇ4.Öğrenciler, moleküllerin basit yapılarını çizebilecekler ve atomun yapısı hakkında temel bilgileri öğrenir.
ÖÇ5.Öğrenciler, basit kimyasal reaksiyonları yazar ve denkleştirebilir. Bir reaksiyonun enerji açısından durumunu değerlendirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma ve tarihçe |
2. Hafta |
Madde ve ölçüm |
3. Hafta |
Atomun yapısı ve atom modelleri
|
4. Hafta |
Element, bileşik ve periyodik tablo |
5. Hafta |
Kimyasal bağlar |
6. Hafta |
Molekül, molekül bileşik |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Mol kavramı ve Avogadro sayısı |
9. Hafta |
Hesaplamalarda mol kavramının kullanılması |
10. Hafta |
Uygulama |
11. Hafta |
Uygulama |
12. Hafta |
Molarite, normalite, molalite |
13. Hafta |
Uygulama
|
14. Hafta |
Uygulama |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Genel Kimya / Petrucci - Haarwood , Temel Üniversite Kimyası / Ender erdik-Yüksel Sarıkaya |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | P Y 32 | P Y 33 | ÖÇ-1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ-2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ-3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ-4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ-5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |