Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Sema OKUR |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste yükseköğretimde öğrenim gören öğrencilerin, ortaöğretimdeki eksikliklerinin giderilmesi, ana dili bilincinin kazandırılması, dil- düşünce bağlantısı açısından Türkçeyi hem yazılı hem sözlü anlatımda doğru, iyi ve güzel kullanabilme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Türk Dili bilincinin ve dil-düşünce ilişkisinin geliştirilmesine katkı sağlayan ana derstir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1- Cümlenin unsurlarını kavrar.
ÖÇ2- Yazılı kompozisyon türlerini tanır.
ÖÇ2- Edebiyat ve düşünce eserlerini inceleyebilir ve bu eserler üzerinde retorik uygulamalar yapabilir.
ÖÇ4- Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kuralları bilir ve uygular.
ÖÇ5- Dil yanlışlarını fark ederek düzeltir.
ÖÇ6- Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak en güzel biçimde anlatır.
ÖÇ7- Düşünme çeşitlerini (bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme)
bilir ve uygular.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Cümle bilgisi: Kelime grupları, cümle ve cümleyi meydana getiren unsurlar. |
2. Hafta |
Cümle türleri. |
3. Hafta |
Cümle çözümlemeleri, cümle inceleme örnekleri. |
4. Hafta |
Kompozisyon: Kompozisyonda konu, düşünce ve ana düşünce.
|
5. Hafta |
Tema, hayal, paragraf.
|
6. Hafta |
Anlatım biçimleri. |
7. Hafta |
Resmî (formal) yazılar: Tutanak, karar, rapor, iş mektupları , öz geçmiş. |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Yaratıcı, kurgusal yazılar. Düşünce ve bilgi aktaran yazılar. |
10. Hafta |
Dil yanlışları: Yazım ve noktalama işaretleri yanlışları. |
11. Hafta |
Dil yanlışları: anlatım bozuklukları, sese dayalı yanlışlar. |
12. Hafta |
Sözlü anlatım türleri (hazırlıklı grup konuşmaları):Açık oturum, sempozyum (bilgi şöleni), panel, forum, kolokyum.
|
13. Hafta |
Sözlü anlatım türleri (hazırlıklı bireysel konuşmalar) : Konferans ve söylev. |
14. Hafta |
Bilimsel araştırmalar ve sunum teknikleri. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Hoca ders notları |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
- |