Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Muhammet TEKŞEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu derste fiziğin temel ilkelerini ve yasalarını kavrayarak biyolojik ve tıbbi olayların temelinde bu ilke ve yasaların işlediğini anlayabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Fiziğin alt bilim dallarının temel kavramları, ilkeleri ve yasaları, Tıbbi ve Biyolojik sistemlerle bu kavramların, ilkelerin ve yasaların ilişkisi, Geleceğin multidisipliner bilim dalı Nanobiyoteknoloji’de tıbbi fiziğin konumu ve önemi
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1- Bilimsel düşünme yeteneğini geliştirme. ÖÇ2- Matematiksel düşünme yeteneğini geliştirme. ÖÇ3- Biyolojik olayların ve sistemlerin temelindeki fiziksel yasaları kavrama. ÖÇ4- Temel fizik kavramlarını anlama ve Tıbbi uygulamalardaki kullanımını kavrama. ÖÇ5- Tıbbi Fiziğin gelecekteki konumunun kavranması |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tıbbi Fiziğin Tarihi ve Temelleri |
2. Hafta |
Mekanik Temel Kavramlar ve Hareket |
3. Hafta |
İş, Güç, Enerji, Isı Kavramlarının Temeli |
4. Hafta |
Maddenin mekanik özellikleri ve Akışkanlar Fiziğinin Tıbbi Uygulamaları |
5. Hafta |
Elektrik Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
6. Hafta |
Manyetizma Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
7. Hafta |
Ara Sınav
|
8. Hafta |
Elektromanyetizma Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
9. Hafta |
Optik Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları
|
10. Hafta |
Ses Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
11. Hafta |
Radyasyon Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
12. Hafta |
Kuantum Fiziğinin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
13. Hafta |
Hesaplamalı Fiziğin Temelleri ve Tıbbi Uygulamaları |
14. Hafta |
Nanobiyoteknoloji’de Tıbbi Fiziğin Konumu ve Önemi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
PEHLİVAN, F. Tıbbi Fizik, Ankara: Pelikan Kitabevi, 2015. PEHLİVAN, F. Biyofizik, 9. Baskı, Ankara: Pelikan Kitabevi, 2017. GÜNER, Z. Tıp ve Biyoloji Öğrencileri için Fizik I-II, Beta Yayınları, 1986. DAVIDOVITTS, P.: Physics in Biology and Medicine, Third Ed, Academic Press, 2007. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | ÖÇ-1 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ-2 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ-3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ-5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |