Ders Sorumluları
|
Öğr Gör. Kemal ÖZÖZLÜ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Fizyolojik amaçlar: vücudun güçlenmesini, düzgün ve uyumlu gelişim,efor kapasitesinin geliştirilmesi, eğitsel amaçlar: Temel ve motorik bilgi ve becerinin ve niceliği,gözlemleme yaratıcılık,psikolojik özelliklerin ve estetik duyguların, alışkanlıkların gelişimi, Psiko-sosyal amaçlar :Fizik ve egzersizin sistematik olarak uygulama alışkanlığının eğitilmesi ve onun gereğinin konusunda inandırılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği |
İnsan bütününü oluşturan fiziki, ruhsal ve zihinsel vasıfların bulunduğu yaşın ve genetik potansiyelin gerektirdiği verim gücüne ulaştırılması için bedensel aktivitelerin oyun yoluyla yapılması bütünüdür.Ayrıca vücudun organik direncini artıran,sistemlerin fizyolojik kapasitesini geliştiren,bu kapasiteyi koruyan ve devam ettiren bir uğraşıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1- Vücudunu aktiviteye hazırlar.
ÖÇ2- Enerjiyi harcamak, boş zamanı değerlendirir.
ÖÇ3- Vücudun kapasitesini arttrır, Stresten uzaklaşma yöntemlerini kazanır ve yaşama geçirir.
ÖÇ4- Refleksleri hızlandırır,Kendine güven ve yaşama gücünü arttırır.
ÖÇ5- Hareket ve sinir sistemini aktivitesini sürdürür, arttrır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Beden eğitimi ve sporun tanımı,amacı ve tarihsel gelişimi |
2. Hafta |
Isınma nedir,yararı,süresi,yöntemi ve soğuma nedir. |
3. Hafta |
Antrenman, performans nedir.Aerobik ve anaerobik enerji oluşumu nedir,nasıl geliştirilir. |
4. Hafta |
Kas ve kas çeşitleri nelerdir. |
5. Hafta |
Temel motorik özellikler nelerdir. Kuvvet, Sürat nedir. |
6. Hafta |
Dayanıklılık, beceri, koordinasyon, çabukluk, hareketlilik nedir. |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Yükseklik antrenmanı ve sürantrenman nedir. |
9. Hafta |
Yetenek seçimi, yetenek seçimi aşamaları, ölçütleri nelerdir. |
10. Hafta |
İnsan vücudun, yaş, cinsiyet, boy, kilo özellikleri ve çevresel faktörlere uyumu nasıldır. |
11. Hafta |
Sporsal başarının psikolojik ön koşulları nelerdir |
12. Hafta |
Sporda motivasyon nedir. |
13. Hafta |
Zihinsel antrenman nedir. Duyguların performansa etkileri nelerdir. |
14. Hafta |
Sporcu beslenmesi, Dengeli beslenme, Egzersizde su alınımı nasıl olmalıdır. Spor ve sakatlıklar, nedenleri, önlenmesi nasıl olur. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Antrenör ve sporcu el kitabı Dr. Murat KUNTER –Doç. Dr. Füsun ÖZTÜRK 1997 BURSA
2. Sağlıklı yaşam ve spor Dr. Kürşat KARACABEY –Dr. Recep ÖZMERDİVENLİ 2009 ANKARA
3. Spor eğitiminin temelleri Prof.Dr. Gıyasettin DEMİRHAN 2006 ANKARA
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | | ÖÇ3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | | ÖÇ4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | | ÖÇ5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |