Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Salih Emre GEÇİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Öğrencilere ingilizce dili ile ilgili metinsel ve iletişimsel kavrama becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği öğrencilerin ingilizce dil bilgisi yetisi ve dil becerilerine (okuma,yazma, dinleme, konuşma) kazandıracak şekilde hazırlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1- Temel seviyede kendilerini ifade edebilmek.
ÖÇ2- Günlük yaşamlarında; özellikle de kendi alanlarında etkili bir şekilde iletişim kurmak.
ÖÇ3- İletişim kurmak için gerekli kelime bilgisine sahip olmak.
ÖÇ4- Kendi alanlarında basit diyaloglar kurabilmek.
ÖÇ5- Kendi alanlarında araştırma yapmak için gerekli kelime bilgisini kazanmak.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
GETTİNG STARTED –
Dilbilgisi: Derslik içerisindeki materyallerin tanımlanması ve isimlerdeki tekil-çoğul yapısı, işaret zamirleri
Kelime Dağarcığı: İngilizce alfabe, meslekler, aitlik sıfatları
Dinleme ve Konuşma: Sayıları kullanmak ve yer sormak.
Günlük Konuşma Dili: “Merhaba” ve “Hoşçakal “demek.
|
2. Hafta |
COUNTRİES –
Dilbilgisi: Kişi zamirleri “to be” fiili: Geniş zaman
Kelime dağarcığı: Ülkeler ve Milliyetler
Dinleme ve Konuşma: Kendimizi tanıtmak.
Günlük Konuşma Dili: Günler ve Saatler hakkında konuşmak
|
3. Hafta |
DERS 1 (GETTİNG STARTED) ve DERS 2 (COUNTRİES) TEKRAR |
4. Hafta |
DAİLY ROUTİNES –
Dilbilgisi: Geniş zaman
Kelime Dağarcığı: Günlük yaşamla ilgili fiiller ve sıklık zarfları
Okuma ve Yazma: Kişilerin günlük yaşamıyla ilgili metin okumak ve yazmak.
Günlük konuşma dili: Yiyecek ve İçecek siparişi vermek.
|
5. Hafta |
FREE TİMES –
Dilbilgisi: Geniş zaman (soru-cevap)
Kelime Dağarcığı: Boş zaman aktiviteleri
Dinleme ve Konuşma: Sevdiğin ve sevmediğin şeyler hakkında konuşmak.
|
6. Hafta |
DERS 4 (DAİLY ROUTİNES) ve DERS 5 (FREE TİMES) TEKRAR
|
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
THE FAMİLY-
Dilbilgisi: Sahiplik sıfatları (Have got / Has got)
Kelime Dağarcığı: Aile üyelerinin isimleri
Okuma ve Yazma: Ailenizi anlatmak.
Günlük konuşma dili: Teklifler
|
9. Hafta |
PLACES İN A TOWN-
Dilbilgisi: There is - There are / Emir cümleleri
Kelime Dağarcığı: Şehirlerdeki yer isimleri
Dinleme ve Yazma: Yaşanılan şehri anlatabilmek.
Günlük Konuşma Dili: Yol tarifi yapabilmek.
|
10. Hafta |
DERS 8 (THE FAMİLY) ve DERS 9 (PLACES İN A TOWN) TEKRAR
|
11. Hafta |
HOUSE –
Dilbilgisi: Şimdiki Zaman
Kelime Dağarcığı: Evin bölümleri ve ev içerisindeki eşya isimleri
Okuma ve Yazma: Evin bir odasını anlatmak.
Günlük konuşma dili: Yardım önermek.
|
12. Hafta |
TİME –
Dilbilgisi: Yetenek ve yeterlilikleri ifade edebilmek. (Can-Can’t)
Kelime Dağarcığı: Aylar ve tarihler
Dinleme ve Konuşma: Randevu almak.
Günlük konuşma dili: Kibar bir şekilde rica etmek.
|
13. Hafta |
WORK –
Dilbilgisi: Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırma
Kelime Dağarcığı: Meslekler ve mesleklerle ilişkili fiiller
Okuma ve Yazma: Mesleğini anlatabilmek
Günlük konuşma dili: Sorunlar hakkında konuşabilmek.
|
14. Hafta |
DERS 11 (HOUSE) , DERS 12 (TİME) , DERS 13 (WORK) TEKRAR
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Fricker, R., (2007), Success Elementary, Essex: Pearson Education
Ejder, İ., Çankaya, T. T, Şahin M., Kılıç D., Tarhangil, S., Erdem, Ö.,Demirkol, N., Uludağ, G., Hatipoğlu, E., Güzelbayram, Ş., (2009) I Has A Grammar, Turkey, Ufuk Üniversitesi Yayınları. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | ÖÇ1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |