Ders Sorumluları
|
Doç.Dr.Togay EVRİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrencilere; psikiyatrik hastalıkları değerlendirmek ve acil bakım uygulamak, normal doğum eylemine yardımcı olmak, obstetrik ve jinekolojik acillerde bakım uygulamak, pediatrik hastaları değerlendirmek, acil bakım uygulamak, geriatrik hastaları değerlendirmek ve acil bakım uygulamak, onkolojik hastalara acil bakım uygulamak ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında öğrenciye gebelik ve psikiyatrik aciller, gebelik ve obstetrik aciller, pediatrik aciller, geriatrik aciller ile onkolojik acillerde hastaya yaklaşım konularında teorik bilgiler anlatılır ve bu konulara ilişkin uygulamalar yaptırılır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ-1-Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygular.
ÖÇ-2-Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak ve Obstetrik / Jinekolojik Acillerde Acil Bakım Uygular.
ÖÇ-3-Pediatrik Hastaları Değerlendirmek ve Acil Bakım Uygular.
ÖÇ-4-Geriatrik Hastaları Değerlendirmek ve Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygular.
ÖÇ-5-Onkolojik Hastalara Acil Bakım Uygular.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri |
2. Hafta |
Psikiyatrik Hastalıkları Değerlendirmek |
3. Hafta |
Psikiyatrik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak |
4. Hafta |
Gebelik, Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak |
5. Hafta |
Lohusalık ve Yenidoğan |
6. Hafta |
Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak
|
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak |
9. Hafta |
Pediatrik Hastaları Değerlendirmek |
10. Hafta |
Pediatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak |
11. Hafta |
Geriatrik Hastaları Değerlendirmek
|
12. Hafta |
Geriatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamak |
13. Hafta |
Onkolojik Hastalıkları Değerlendirmek |
14. Hafta |
Onkolojik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Temel Eğitim Kitabı., Onur Matbaacılık, , Ankara, 2006
Paramedik Derneği Temel Modül Eğitim Kitabı, PARDER, 2009
Paramedik Derneği Mezuniyet sonrası Eğitim Kitabı, PARDER, 2008
T.C. Sağlık Bakanlığı Acil Hekim Sertifika Programı Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitim Kitabı., 2007
Ambulans Ekipleri Standardizasyonu, AAHD. 2009
Avrupa Resüstasyon Konseyi 2005 Resüstasyon Kılavuzu
İLHAN Türkan, Hematolojik Analizler Öncesi Hazırlık Modülü, MEB Ortaöğretim Projesi, Ankara, 2010.
SARDOHAN İsmail, Otoanalizörde Biyokimyasal Kan Analizleri Modülü, MEB Ortaöğretim Projesi, Ankara, 2010.
ULUSOY Filiz, Selma GÖRGÜLÜ, Hemşirelik Esasları Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt I, 3. Baskı, TDFO Ltd. Şti, Ankara, 1997. http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/EHSM//1207/unite11.pdf, 30.01.2009
SAĞLIK BAKANLIĞI, Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri İle Acil Tıp Teknisyenlerinin Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Tebliğ, Resmî Gazete 27181, 26 Mart 2009. www.gata.edu.tr/dahilibilimler/gastro/egitim/dersler/2.ppt
www.gata.edu.tr/dahilibilimler/ichastaliklari/files/kitaplar/30.pdf www.gata.edu.tr/dahilibilimler/gastro/egitim/dersler/1.ppt
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | P Y 31 | P Y 32 | P Y 33 | P Y 34 | P Y 35 | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 3 | 3 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |