Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Dr.Kutluhan ERTEKİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Kognisyonun ve seçici dikkat, algılama, öğrenme, bellek, dil ve yürütücü işlevler gibi kognitif süreçlerin
nörofizyolojik temellerinin kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Nöral şebekeleri ilebirlikte yüksek mental işlevlerden olan seçici dikkat, otomatik dikkat, yürütücü
işlevler, öğrenme, bellek, dil, uyku gibi süreçleri anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
ÖÇ1-Kognisyonun hücresel, moleküler temelinin öğrenilmesi.. öğrenilmesi.
ÖÇ2- Kognisyonun işlevsel anatomisinin öğrenilmesi
ÖÇ3- Algılama, dikkat, yürütücü işlevler, oryantasyon, öğrenme, bellek, dil gibi kognitif süreçlerin fizyolojik
mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olunması |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Davranışların Fizyolojik Temelleri ve Kognitif Nörofizyolojiye Giriş |
2. Hafta |
Beynin Entelektüel Fonksiyonlarının Fizyolojik Mekanizmalarına Giriş |
3. Hafta |
Serebral Asimetri |
4. Hafta |
Serebral Asimetri |
5. Hafta |
Motor Asimetri |
6. Hafta |
Motor Asimetri |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Uzaysal İşlem |
9. Hafta |
Sözel İşlem |
10. Hafta |
Kognitif Nörofizyolojide Dikkat |
11. Hafta |
Görsel Dikkat Eksikliğinin Fizyopatolojisi |
12. Hafta |
Hemispasyal İhmal |
13. Hafta |
SeçiciDikkat |
14. Hafta |
Normal Uyku -Evreleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks. Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi, Güneş Tıp
Kitabevi (2010) 23.Baskı (Çeviri Editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL )
-Öktem Ö., Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi,(2005)
-Bear F.M., Connors W.B., Paradiso A.M, Neuroscience: Exploring the Brain, 3rd Edition |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | ÖÇ1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Katkı Düzeyi: 0 İlişki yok 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |