Ders Sorumluları
|
Prof.Dr.Refah SAYIN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu derste amaç öğrenciye EMG yöntemlerinde duyusal uyarılmış potansiyeller, uygulanması ve kullanım alanları,
P300 kaydı, otonom sinir sisteminin değerlendirilmesi için yöntemlerin kavranmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Ders elektrofizyoloji laboratuvarında bilinmesi gereken temel kavramların teorik ve pratik olarak öğretilmesini
içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin başarı ile tamamlayan öğrenci;
ÖÇ1) Uyarılmış potansiyel kavramını, çeşitlerini tanır ve bilir,
ÖÇ2) Uyarılmış potansiyellerin hastalardaki uygulama şekli ve önemini bilir,
ÖÇ3)Artefaktları tanır ve bilir
ÖÇ4)Kortikal uyarımın kullanımını öğrenir,
ÖÇ5) Olaya ilişkin potansiyelleri tanır ve bilir,
ÖÇ6)Otonomik sinir sistemini tanır ve elektrofizyolojik değerlendirmesini öğrenir,
ÖÇ7) VEP-SEP-BAEP- SSR-CSP rapor yazımını bilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Uyarılmış potansiyeller nedir, ne zaman kullanılır |
2. Hafta |
Görsel uyarılmış potansiyeller, çekimi, uygulanma ve hastalıklardaki önemi
|
3. Hafta |
İşitsel beyinsapı uyarılmış potansiyelleri, çekimi, uygulanma ve hastalıklardaki önemi
|
4. Hafta |
Somatosensöriyal uyarılmış potansiyelleri, çekimi, uygulanma ve hastalıklardaki önemi
|
5. Hafta |
Motor uyarım yöntemleri |
6. Hafta |
Artefaktlar |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Uyarılmış Potansiyellerinin Klinik Amaçlı Kullanımı |
9. Hafta |
Kortikal uyarımın kullanımı |
10. Hafta |
Olaya İlişkin Potansiyeller: P300, CNV, P50, MMN |
11. Hafta |
Otonomik sinir sistemi nedir, fonksiyonu ve elektrofizyolojik değerlendirilmesi
|
12. Hafta |
Kortikal sessiz, kutanöz sessiz peryodlar
|
13. Hafta |
Sempatik deri yanıtları, RRIV- |
14. Hafta |
VEP-SEP-BAEP- SSR-CSP rapor yazımı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | ÖÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |