Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Dr. Kutluhan ERTEKİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Dil, bellek, öğrenme süreçlerinin öğrenciye anlatılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Nöral şebekeleri ile birlikte yüksek mental işlevlerden olan seçici dikkat, otomatik dikkat, yürütücü
işlevler, öğrenme, bellek, dil, uyku gibi süreçleri anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin ders sonunda elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ1-Dil, bellek, öğrenme süreçlerinin hücresel ve anatomik düzeyde anlatır.
ÖÇ2- Bellek tiplerini anlatır.
ÖÇ3- Amnezi, Demans kavramlarını tanımlar
ÖÇ4-Konuşma ve konuşulanı anlamayı anlatır.
ÖÇ5-Duygulanımın nöral sistemlerini giriş seviyesinde tanımlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğrenme; Nonassosiyatif Öğrenme, Assosiyatif Öğrenme |
2. Hafta |
Nöroplastisite |
3. Hafta |
Uzun Süreli Potensiyasyon (LTP) |
4. Hafta |
Uzun Süreli Depresyon (LTD) |
5. Hafta |
Bellek; Uzun Süreli Bellek, Açık Bellek |
6. Hafta |
Episodik Bellek, Semantik Bellek, Örtük Bellek Çeşitleri |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Amneziler ve Demans |
9. Hafta |
Beyinde Lateralizasyon |
10. Hafta |
Konuşmanın Nöronal Mekanizması |
11. Hafta |
Beyinde Katagorizasyon |
12. Hafta |
Frontal Süreçler |
13. Hafta |
Duygulanımın Nöral Ssitemleri |
14. Hafta |
Dilin Nörofizyolojisi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks. Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi, Güneş Tıp
Kitabevi (2010) 23.Baskı (Çeviri Editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL )
-Öktem Ö., Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi,(2005)
-Bear F.M., Connors W.B., Paradiso A.M, Neuroscience: Exploring the Brain, 3rd Edition |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | ÖÇ1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
|