Ders Sorumluları
|
Prof.Dr.Refah SAYIN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin Amacı |
Nörolojik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak, hastalara yaklaşım ve temel hastalık bulgularını kavrayabilme bilgisini kazandırmak, hastalıkların tanı konmasında gerekli olan laboratuvar tetkikleri öğrenmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Nörolojinin temellerini, ana konularını, temel nörolojik hastalıkları ve genel bakışı içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin başarı ile tamamlayan öğrenci;
ÖÇ1)Epilepsi nedir, tiplerini tanır ve bilir,
ÖÇ2)Radikülopatileri tanır ve bilir,
ÖÇ3)Pleksopatileri tanır ve bilir,
ÖÇ4)Polinöropatileri tanır ve bilir,
ÖÇ5)Tuzak nöropatileri tanır ve bilir,
ÖÇ6)Perferik sinir travmalarını tanır ve bilir,
ÖÇ7) Demansı tanır ve bilir,
ÖÇ8)İnme nedir, tiplerini tanır ve bilir,
ÖÇ9)Kas hastalıklarını tanır ve bilir,
ÖÇ10)Uyku bozukluklarını tanır ve bilir,
ÖÇ11)Demiyelinizan hastalıkları tanır ve bilir,
ÖÇ12) Merkezi sinir sinir sistemi enfeksiyonlarını tanır ve bilir,
ÖÇ13)Yürüyüş ve postür bozuklukları ve görme bozukluklarını tanır ve bilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Epilepsi
|
2. Hafta |
Radikülopatiler
|
3. Hafta |
Pleksopatiler |
4. Hafta |
Polinöropatiler
|
5. Hafta |
Tuzak Nöropatiler
|
6. Hafta |
Periferik Sinir Travmaları |
7. Hafta |
Ara Sınav
|
8. Hafta |
Demans |
9. Hafta |
İnme
|
10. Hafta |
Kas Hastalıkları
|
11. Hafta |
Uyku Bozuklukları |
12. Hafta |
Demiyelinizan Hastalıklar
|
13. Hafta |
Santral Sinir Sistemi Enfeksiyonları
|
14. Hafta |
Yürüyüş ve Postür Bozuklukları ve Görme Bozuklukları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| P Y 1 | P Y 2 | P Y 3 | P Y 4 | P Y 5 | P Y 6 | P Y 7 | P Y 8 | P Y 9 | P Y 10 | P Y 11 | P Y 12 | P Y 13 | P Y 14 | P Y 15 | P Y 16 | P Y 17 | P Y 18 | P Y 19 | P Y 20 | P Y 21 | P Y 22 | P Y 23 | P Y 24 | P Y 25 | P Y 26 | P Y 27 | P Y 28 | P Y 29 | P Y 30 | ÖÇ-1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-6 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-7 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-8 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-9 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-10 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-11 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-12 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ-13 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |