Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bilgilendirilmiş karar verme yoluyla en iyi uygulamaları oluşturmalarını sağlamak için öğrencilere temel iş zekası kavramları ve temelleri sağlar. Ders, sağlık örgütlerinde alınan karar türleri ve iş zekâsı uygulamalarının bu kararların alınması sürecine sağladığı katkı tartışılarak, iş zekâsı uygulaması konusunda sağlık örgütlerine model önerisi getirilmektedir |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Farklı kaynaklardan gelen, yüksek çeşitlilikteki veriyi işleyebilecek•Gerçeğe yakın zamanlı (NRT) (dakikalar -saatler) (örneğin Türkiye genelindeki bir problemin tespiti) sonuçlar üretecek•Yüksek sayıda kullanıcının veriden analiz yapmasına olanak verecek •İş zekasında, kullanıcıya özel raporlar gösterilmesi•İstenen detayda analizlerin hızlıca ve kolaylıkla yapılabilmesini sağlamaktır. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Sağlıkta İş Zekasına Giriş |
2. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası ve Veri Ambarları |
3. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası ve Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri |
4. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Modelleri –Temel Raporlama |
5. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Modelleri –OLAP |
6. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Modelleri –Dashboards |
7. Hafta |
Sağlıkta İleri İş Zekası Teknolojileri |
8. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Stratejisi |
9. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Projesi –Gereksinimler ve Planlama |
10. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Projesi –Veri Analizi |
11. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Projesi –Veri Bankası Tasarımı |
12. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası Projesi –Uygulama Geliştirme |
13. Hafta |
Sağlıkta İş Zekası uygulamaları –Vaka Örneği |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Business Intelligence in Healthcare with IBM Watson Analytics, 2017, 1st Edition by Shilpa Balan (Author), Joseph Otto (Author) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | | 5 | 5 | 4 | | | 3 | 3 | 5 | | 3 | | 3 | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | 4 | | | 3 | 3 | 3 | | 5 | | 5 | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | 5 | | | 5 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |