Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi MESUT ÜNLÜ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda, öğrencilerin elektronik iş modelleri, e-iş sistemlerinin ekonomisi ve stratejilerinin temel özelliklerini kavram ve analiz düzeyinde öğrenmeleri, e-iş modellerine dayalı üretim, dağıtım, finans, satın alma ve pazarlama işlemlerinin örgütsel dönüşümü ve entegrasyonu, tedarik ve değer zinciri yönetimi gibi konuları değerlendirme düzeyinde uygulayabilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders temel olarak elektronik iş modelleri, e-iş sistemlerinin ekonomisi ve stratejilerinin temel özellikleri ve analizi, e-iş modelleri ve uygulamaları için fırsatlar, tehditler ve rekabet avantajı kaynakları, yeni iş fırsatlarının belirlenmesi, geleneksel ve ağ bağlantılı kuruluşlar arasındaki farklar, e-iş modellerine dayalı üretim, dağıtım, finans, satın alma ve pazarlama işlemlerinin örgütsel dönüşümü ve entegrasyonu, tedarik ve değer zinciri yönetimi gibi özel uygulamalar konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
a. Elektronik iş modelleri, e-iş sistemlerinin ekonomisi ve stratejilerinin temel özelliklerini kavrar ve analiz eder.
b. E-iş modelleri ve uygulamaları için fırsatlar, tehditler ve rekabet avantajı kaynakları, yeni iş fırsatlarını ortaya koyar.
c. Geleneksel ve ağ bağlantılı kuruluşlar arasındaki farkları tanımlar
d. E-iş modellerine dayalı üretim, dağıtım, finans, satın alma ve pazarlama işlemlerinin örgütsel dönüşümü ve entegrasyonu, tedarik ve değer zinciri yönetimi gibi özel uygulamaları gerçekleştirir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Elektronik İş (E-İş) Kavramına Giriş |
2. Hafta |
E-İş Bileşenleri |
3. Hafta |
Geleneksel ve Ağ Bağlantılı Kuruluşlar Arasındaki Farklar |
4. Hafta |
E-İş Modeli ve E-İş Fonksiyonları |
5. Hafta |
E-İş Stratejileri ve Stratejilerin Temel Özellikleri |
6. Hafta |
E-İş ve Stratejik Yönetim Süreci |
7. Hafta |
E-İş Geliştirmede Kritik Faktörler |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
E-İş ve Sipariş Gerçekleştirme (İşleme) Süreci |
10. Hafta |
E-İş ve Ürün Sorgulama Gerçekleştirme Süreci |
11. Hafta |
E-İş Modellerine Dayalı Üretim, Dağıtım, Finans, Satın Alma ve Pazarlama İşlemlerinin Örgütsel Dönüşümü ve Entegrasyonu |
12. Hafta |
E-İş ve E-Ticaret Arasındaki Farklar ve E-Ticaret Türleri |
13. Hafta |
E-İş Tedarik Zinciri Yönetimi |
14. Hafta |
E-İş Değer Zinciri Yönetimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
a. Laudon, Kenneth and Traver, Carol Guercio (2010), E-Commerce, 6/E, New Jersey: Prentice Hall
b. Strauss, Judy and Frost, Raymond, (2009), E-Marketing, New Jersey: Prentice Hall |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | | 3 | 2 | | 2 | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | | 2 | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | 1 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | 4 | | | | 3 | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |