Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Alaattin Parlakkılıç |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Veritabanı mimarisini tanıma
• Alma sorgularının tasarımını ustalaştırın
• Master normalizasyon ilkeleri
• İlişkisel veritabanı tasarımı konusunda bilgi sahibi olmak
• Gömülü SQL sorgularını bilme
|
Dersin İçeriği |
Veritabanı kavramlarıyla ilgili temel bilgi ve pratik deneyim sağlar. Bilgi kavramlarının incelenmesi ve ilişkisel veri modeli kullanılarak bu kavramların gerçekleştirilmesini içerir. Pratik deneyim, veri modelleri tasarlama ve oluşturma ve hem çoklu kullanıcılı DBMS paketlerine hem de masaüstü DBMS paketlerine arabirim için SQL kullanma kazandı Access 2016 . |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Veritabanı sistemlerinin sağladığı özellikleri numaralandırarak dosya sistemlerinden ayırt edin ve her ikisini de işlev ve fayda olarak tanımlayın.
2. Veritabanı sistemlerinde kullanılan terminoloji, özellikler, sınıflandırmalar ve özellikleri tanımlayın.
3. Bir bilgi saklama problemini analiz edin ve bir varlık ilişkisi diyagramı ve bir veri sözlüğü gibi diğer opsiyonel analiz formları şeklinde ifade edilen bir bilgi modeli türetin.
4. İlişkisel veri modelini kavrayabilme.
5. Bir bilgi modelini ilişkisel bir veritabanı şemasına dönüştürmek ve bir DBMS kullanarak şemayı uygulamak için bir veri tanımlama dili ve / veya araçlarını kullanmak.
6. İlişkisel cebiri kullanarak, geniş bir sorgu sorununun çözümlerini formüle edin.
7. Geniş bir yelpazedeki sorgu ve veri güncelleme problemlerine SQL çözümleri kullanarak formüle ediniz.
8. Normalleştirme teorisini anlama ve bu bilgiyi bir veritabanının normalleşmesine uygulayabilme.
9. Veritabanı oluşturmak, güvenli hale getirmek, doldurmak, korumak ve sorgulamak için çok kullanıcılı bir ilişkisel DBMS paketinin bir SQL arabirimini kullanın.
10. Veritabanı oluşturmak, oluşturmak, bakımını yapmak ve sorgulamak için bir masaüstü veritabanı paketini kullanın.
11. Bir veritabanına programlı arayüzlerin temel bir anlayışını göstermek ve böyle bir arayüzün temel işlevlerini kullanabilmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
DB Yönetimine Giriş |
2. Hafta |
E-R Diyagramlarını Kullanan Kavramsal Tasarım ve Veri Modelleme |
3. Hafta |
İlişkisel Model (& daha ER) |
4. Hafta |
Kavramsal tasarım |
5. Hafta |
Fiziksel tasarım |
6. Hafta |
Normalleştirme |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
İlişkisel Cebir ve İlişkisel Matematik |
9. Hafta |
Access 2016 ve kullanımı |
10. Hafta |
Sql'e Giriş |
11. Hafta |
SQL: Select, Project, Join |
12. Hafta |
SQL: Kesişim, Birlik, Yalnızca |
13. Hafta |
Veri işleme dili |
14. Hafta |
Gelişmiş Sql |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Veritabanı Sistemleri Dersi Nergiz Ercil Çağıltay, Gül Tokdemir Ocak 2010
|
Staj / Uygulama |
Yok |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | | 5 | 5 | 4 | | | 3 | 3 | 5 | | 3 | | 3 | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | 4 | | | 3 | 3 | 3 | | 5 | | 5 | | ÖÇ3 | | 5 | | | | | 5 | | | 5 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |