Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
RPD519 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları dersini başarıyla tamamlamış olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bireyle psikolojik danışma sürecinde uygulamalı olarak, danışanla güven ilişkisi kurma, terapötik koşul ve becerileri sağlama/kullanmaya yönelik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bireyle psikolojik danışma sürecine ilişkin, güven ilişkisi kurmak, danışanla birlikte amaç belirleyebilmek, terapötik koşul ve becerileri etkili şekilde sağlamak/kullanmak, süreci başlatmak, yürütmek ve sonlandırmak ve süreçte kendini değerlendirmede deneyim kazanmak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci,
1. Bireyle psikolojik danışma sürecinde danışanla güven ilişkisi kurabilir.
2. Bireyle psikolojik danışma sürecinde danışanla birlikte amaç belirleyebilir.
3. Terapötik koşul ve becerileri bireyle psikolojik danışma sürecinde etkili bir biçimde kullanabilir.
4. Bireyle psikolojik danışma sürecini, etkili bir şekilde başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir.
5. Bireyle psikolojik danışma sürecinde her oturumda terapötik koşul ve becerileri uygun kullanıp kullanmadığına dair kendini değerlendirebilir.
6. Bireyle psikolojik danışma uygulamasında mesleki etik, ilke ve kurallara uygun davranabilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Yapılama |
2. Hafta |
Empati, Teknikler, Başlangıç-Sonlandırma |
3. Hafta |
Psikolojik danışma örneği |
4. Hafta |
Ön görüşme raporu inceleme, danışanların belirlenmesi |
5. Hafta |
Süpervizyon, 1. Oturum |
6. Hafta |
Süpervizyon, 2. Oturum |
7. Hafta |
Süpervizyon, 3. Oturum |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Süpervizyon, 4. Oturum |
10. Hafta |
Süpervizyon, 5. Oturum |
11. Hafta |
Süpervizyon, 6. Oturum |
12. Hafta |
Süpervizyon, 7. Oturum |
13. Hafta |
Süpervizyon, 8. Oturum |
14. Hafta |
Genel değerlendirme ve video teslimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Textbook:
Voltan-Acar,N. (2018). Yeniden Terapötik İletişim. (14.basım). Ankara: Nobel Yayınları.
Additional resources:
1. Hackney, H., & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri (Çev: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim). Ankara: Mentis Yayıncılık.
2. Egan, G. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları. (Çev. Füsun Akkoyun) Ankara: Farm Ofset. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY7 | | | | | | | | | | PY8 | | | | | | | | | | PY9 | | | | | | | | | | PY10 | | | | | | | | | | PY11 | | | | | | | | | | PY12 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY17 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY18 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |