Ders Sorumluları
|
Dr. Öğretim Üyesi Melisa EBEOĞLU DUMAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırma konuları ve bulguların kuramsal ve yöntemsel olarak incelemesi ve değerlendirilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Bu ders içeriğinde; gelişim psikolojisi alanındaki çalışma alanlarının tanınması, gelişimsel değişime yön veren mekanizmaların biyolojik/fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim yelpazesinde irdelenmesi, sosyal politika geliştirmeye yönelik olarak bulguların değerlendirilmesi içerilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin araştırma teknikleri konunda ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Gelişim Psikolojisi alanının kuramsal tarihini kavrayabilme,
2- Güncel araştırma alanlarını tanıyabilme,
3- Güncel araştırma bulgularının alandaki uygulamalar açısından değerlendirebilme,
4- Güncel araştırma ve yaklaşımları sosyal politikalar açısından değerlendirebilme,
5- Edinilen bilgilerle alana özel programlar geliştirebilme,
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders içerik, işleniş ve önemi |
2. Hafta |
Gelişim Psikolojisi kavram ve kuramlarına genel bakış |
3. Hafta |
Gelişim Psikolojisi kavram ve kuramlarına genel bakış |
4. Hafta |
Gelişimde Risk ve Sağlamlık ile ilgili faktörler |
5. Hafta |
İnsan gelişim sürecinde kültürün rolü |
6. Hafta |
İnsan gelişim sürecinde kültürün rolü |
7. Hafta |
Birey olarak çocuk: mizaç, duygu, benlik ve kişilik |
8. Hafta |
Çocuk ve ebeveyn ilişkisi |
9. Hafta |
Çocuk ve akran ilişkisi |
10. Hafta |
Birey olarak ergen: Ergenlikte gelişim |
11. Hafta |
Ergenlik dönemine güncel yaklaşımlar |
12. Hafta |
Beliren yetişkinlik Nedir? |
13. Hafta |
Yetişkinlik: Gelişimsel Yaklaşım |
14. Hafta |
Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Bornstein, M.H. & Lamb, M.E. (2011). Developmental Science: An advanced texbook (6th. ed.).
Psychological Press: London
Bee, H. & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi (çev. Okhan Gündüz). Kaktüs: İstanbul.
Santrock, J. (2006). Life-span development (11th. Ed.). New York: McGraw Hill Company.
Gander, M. J. & Gardiner, H. W.(2007). Çocuk ve Ergen Gelişimi (yayına hazırlayan Prof. Dr. Bekir Onur). Ankara: İmge Kitabevi.
Pickren, W.E., Dewsbury, D.A., & Wertheimer, M. (2012). Potraits of pioneers in deelopmental psychology. Psychology Press: UK
Goswami, U. (2009). Cognitive development: The learning brain (2nd.ed.). Psychology Press: UK
Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları (çev. Zeynep Gültekin). Ankara: İmge Yayınevi.
Piaget, J. (2005). Çocuğun gözüyle dünya. Ankara: Dost Yayınları.
Piaget, J. (2007). Çocukta dil ve düşünce. Ankara: Palme Yayıncılık.
Piaget, J. (2007). Çocukta Karar verme ve akıl yürütme. Ankara: Palme Yayıncılık
Oakley, L. (2004). Cognitive Development. London: Routledge.
Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology: Fron Infancy to old ages. Blackwell: London.
Broderick, P.C. & Blewitt, P. (2006). The lifespan: Human development for helping
professionals (2nd Ed.) Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
American Psychological Association (2001). Publication Manual (5thEd.). American
Psychological Association.
Bu ders kapsamında haftalık konular ile ilgili çeşitli Türkçe ve İngilizce makaleler de okuma materyali olarak verilecektir.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | 3 | ÖÇ3 | | 3 | 4 | | 3 | | | 5 | 3 | | ÖÇ4 | | | | | | 5 | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |