Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Türkmen DERDİYOK |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin bireysel performans ve değerlendirilmesi hakkında temel bilgileri kazanarak, yüksek bireysel performans ve bireysel performans sisteminin en etkin biçimde kullanımı konularında yeterli bir düzeye gelmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Ders, Performans değerlendirme, amaç ve kapsamı, performans değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan başlıca sorunlar, performans değerlendirmede güncel yaklaşımlar, performans yönetimi sistemi ve insan kaynakları yönetimindeki yeri ve önemi, kullanım alanları, performans yönetim sistemini etkileyen faktörler, performans yönetiminin stratejik boyutu, uygulama örneklerini içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1-Performans yönetiminin tanımı, amaçları ve süreçleri, performans yönetimi çeşitleri, bireysel performans yönetimi, bireysel performansa etki eden temel unsurlar, bireysel performans düşüklüğünün nedenleri,
2-Performans değerlendirme, bireysel performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler,
3-Bireysel performans değerlendirmenin getirilerin öğrenilmesi
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Performans Yönetiminin Tanımı, Amaçları ve Süreçleri. |
2. Hafta |
Performans Yönetimi Çeşitleri |
3. Hafta |
Bireysel Performans Yönetimi |
4. Hafta |
Bireysel Performansa Etki Eden Temel Unsurlar |
5. Hafta |
Bireysel Performans Düşüklüğünün Nedenleri |
6. Hafta |
Performans Değerlendirme |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Performans Değerlendirme Yöntemlerine Toplu Bakış-1 |
9. Hafta |
Performans Değerlendirme Yöntemlerine Toplu Bakış-2 |
10. Hafta |
Bireysel Performans Değerlendirme Yöntemleri-1 |
11. Hafta |
Bireysel Performans Değerlendirme Yöntemleri-2 |
12. Hafta |
Performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler |
13. Hafta |
Bireysel Performans Değerlendirmenin Getirileri |
14. Hafta |
Bireysel Performans Değerlendirmenin Getirileri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, İst., Literatür yay., 2007
SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel yay., 2005.
BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 3 | | | 4 | | | 3 | | 4 | | ÖÇ2 | | 3 | | | 2 | | | | | 2 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |