Ders Sorumluları
|
Doç.Dr.Çağlar DOĞRU |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere girişimcilik ve inovasyon kavramlarını anlama, işletmelerde ve toplumda yaratıcı düşünme, problem çözme ve yeni fikirler geliştirme becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Öğrenciler, girişimcilik ruhuyla donatılmış olarak iş dünyasında ve kendi girişimlerinde başarılı olabilmek için gereken temel yetkinlikleri kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, girişimcilik ve inovasyon üzerine, girişimcilik ekosistemini geliştirme üzerine kavramlarını anlama, stratejik planlama, inovatif yaklaşımların öğrenilmesi ve inovasyon ve teknoloji yönetimi unsurlarını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. İş Fikri Geliştirme ve Değerlendirme Yetkinliği: • Yeni iş fikirleri oluşturma, değerlendirme ve seçme becerilerini kazanma. 2. Stratejik Planlama ve İş Modeli Geliştirme Yetkinliği: • Girişimcilik için stratejik planlama, iş modeli geliştirme ve iş planı oluşturma becerilerini edinme. 3. Risk Yönetimi ve Yenilikçi Çözümler: • Risk yönetimi tekniklerini anlama ve yenilikçi çözümler geliştirme becerilerini kazanma. 4. Pazarlama ve Finansal Analiz Yetkinliği: • Girişimcilikte pazarlama stratejileri, finansman kaynakları ve girişimlerin sürdürülebilirliğini anlama. 5. Takım Çalışması ve İşbirliği Becerileri: • Girişimcilikte etkili iletişim, liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Girişimcilik ve inovasyonun tanımı, önemi ve farklılaşan özellikleri. |
2. Hafta |
Girişimcilik ekosisteminin unsurları ve bu unsurlar arasındaki ilişkilerin analizi. |
3. Hafta |
Yaratıcı fikirlerin ortaya çıkarılması, değerlendirilmesi, analiz edilmesi ve seçilmesi süreci |
4. Hafta |
Risk yönetimi teknikleri ve başarılı girişimcilik örneklerinin incelenmesi |
5. Hafta |
İnovasyon yönetimi, |
6. Hafta |
Teknolojik gelişmelerin iş dünyasına etkisi ve yenilikçi yaklaşımlar. |
7. Hafta |
Girişimcilikte pazarlama stratejileri |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Finansman kaynakları |
10. Hafta |
Girişimlerin sürdürülebilirliği |
11. Hafta |
Girişimlerin sürdürülebilirliği |
12. Hafta |
Dijital Girişimcilik |
13. Hafta |
Sosyal Girişimcilik |
14. Hafta |
Kadın Girişimciliği |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1-Solmaztürk, A. B., & Hırlak, B. (Eds.). (2022). Girişimcilikte Güncel Yaklaşımlar. Eğitim Yayınevi. 2- YILMAZ, O. (2020). İnovasyon Yönetimi. Gazi Kitabevi, Ankara |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 5 | 5 | | 2 | | | 3 | | | | | 1 | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | 2 | | | 3 | | | | | 1 | | ÖÇ3 | 5 | 5 | | 2 | | | 3 | | | | | 1 | | ÖÇ4 | 5 | 5 | | 2 | | | 3 | | | | | 1 | |
Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |