Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Nurcan ERTUĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye hemşirelikte öğretim konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Öğretim ve eğitimle ilgili temel kavramlar, öğrenme teorileri, yetişkin eğitimi, hemşire eğiticilerin rol ve sorumlulukları, öğrenme için uygun ortam oluşturma, eğitimde teknolojinin entegrasyonu, klinik simülasyonlar, online öğrenme, hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri, hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri-devamı, hemşirelikte kanıta dayalı öğretim, interaktif eğitim yöntemleri, hemşirelik klinik uygulama eğitiminde rehberlik, teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim kavramını açıklayabilecektir. 2) Öğrenme ile ilgili teorileri sıralayabilecektir. 3) Öğrenmeyi etkileyen faktörleri sıralayabilecektir. 4) Hemşirelikte öğretimin özelliklerini açıklayabilecektir. 5) Ders kapsamında edindiği kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarabilecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğretim ve eğitimle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Öğrenme teorileri |
3. Hafta |
Yetişkin eğitimi |
4. Hafta |
Hemşire eğiticilerin rol ve sorumlulukları |
5. Hafta |
Öğrenme için uygun ortam oluşturma |
6. Hafta |
Eğitimde teknolojinin kullanım |
7. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri |
8. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri |
9. Hafta |
Hemşirelikte kanıta dayalı öğretim
|
10. Hafta |
Klinik öğretime hazırlık |
11. Hafta |
Öğrenci izlemi |
12. Hafta |
Vaka yönetimi |
13. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri |
14. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemler |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Uyer, G., Hemşirelikte Klinik Öğretim, Ankara: Hatipoğlu, 1992. - Hacıalioğlu N., Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim,2. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. - Platin N. (ed.), Hemşirelik Uygulama Eğitiminde Rehberlik, Ankara: Hedef, 2013. - Oerman M.H., Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G., (Çev. Ed.leri) , Ankara: Anı Yaıyncılık, 2015. - Sönmez. V., Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yaıyncılık, 2015. Dergiler: 1. - Nurse Educatio in Practice 2. - Nurse Education Today |
Staj / Uygulama |
Dersi alan öğrenciler, haftalık toplam 4 saat uygulama yapacaktır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | LO1 | | | 3 | | | | | | | | | | LO2 | | | | 4 | | | | | | | | | LO3 | | | | | | 3 | | 2 | | | | | LO4 | | | 5 | 3 | | 3 | | | | | 3 | |
|