Ders Sorumluları
|
Prof. Salih BATTAL, Dr. Öğr.Üyesi Ahmet GÜL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, davranışsal olaylarda rol oynayan temel anatomik beyin bölgeleri, davranışsal işlevlerin fizyolojik temelleri, temel nörotransmitterler, bilinç, yönelim, bellek, dikkat, algı, dil, düşünme gibi temel bilişsel yetileri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini; beynin nöroanatomik ve nörofizyolojik yapısı bilinç, dikkat , algı, duygu, öğrenme, sosyal davranış, davranışsal plastisite gibi konular oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Beynin anatomik yapısını açıklayabilir.
2- Beynin nörofizyolojik yapısını açıklayabilir.
3- Duygu, davranış ve algı gibi yetileri beyin etkinlikleri ile açıklayabilir.
4- Duygularla ilgili bozulmaların görüldüğü ruhsal bozukluklarda, beyin işlevlerinde bozulma olduğunu tanımlayabilir.
5- Bilişsel işlevler ile ilgili bozuklukların görüldüğü ruhsal bozukluklarda, beyin işlevlerinde bozulma olduğunu tanımlayabilir.
6- Davranışla ilgili bozuklukların görüldüğü ruhsal bozukluklarda, beyin işlevlerinde bozulma olduğunu tanımlayabilir.
7- Psikiyatri hemşireliği uygulamasında psikobiyolojik kavramların etkilerini değerlendirebilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Beynin nöroanatomik ve nörofizyolojik yapısı |
2. Hafta |
Beynin nöroanatomik ve nörofizyolojik yapısı |
3. Hafta |
Bilinç, yönelim |
4. Hafta |
Dikkat, algı |
5. Hafta |
Bellek |
6. Hafta |
Öğrenme |
7. Hafta |
Nöral plastisite |
8. Hafta |
Dil |
9. Hafta |
Düşünme |
10. Hafta |
Duygu |
11. Hafta |
Davranış |
12. Hafta |
Şiddetin nörobiyolojisi |
13. Hafta |
İntiharın nörobiyolojisi |
14. Hafta |
Öfkenin nörobiyolojisi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Hall, JE. (2017 )Guyton tıbbi fizyoloji, (çev. eds: Berrak Ç. Yeğen, İnci Alican, Zeynep Solakoğlu) Güneş kitapevi, Taner D, (2018) Fonksiyonel nöroanatomi, 19. Basım Odtü yayıncılık Fortinash, K.M,, Holoday Worret P.A., (2003), Psychiatric Nursing Plans, Mosby (4th ed.) M.O., Uluşahin, N.A., (2015), Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevi, (13. Baskı) Kneisl CR, Wilson HS, Trigoboff E. Contemporary Psychiatric Mental Health Nursing. New Jersey USA: Pearson Education Inc, Upper Saddle River; 2004. p.782-99. Townsend, M.C., (2005), Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing, FA Davis Company, Philadelphia, (3rd ed.) Varcarolis E.M., Halter Jordan M., (2010), Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing A Clinical Approach, Saunders, Elsevier, (6th ed.) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | 4 | 3 | | 2 | | | | |
|