Ders Sorumluları
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan TURAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yüksek lisans programı içinde verilen Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği 1 dersinin alınması zorunludur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; ruhsal sorunu olan bireyi değerlendirme, danışmanlık ve yardım becerilerini kullanabilme, psikiyatri hemşireliği alanındaki kuramları bakım planına uyarlayabilme ve ruh sağlığını koruyucu, geliştirici, tedavi edici yöntemleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini, Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği I dersinde öğretilen kuramsal bilgi ve becerilerin klinik uygulamalara aktarılması oluşturur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Psikiyatri hemşireliği kuramsal temelleri, ilke ve standartları doğrultusunda birey, aile ve toplumla ilgili verileri kapsamlı bir şekilde değerlendirir. 2. Sağlıklı/hasta bireyin bakımını, psikiyatri hemşireliği felsefesi ve bakım standartlarına uygun olarak gerçekleştirir. 3. Danışmanlık ve yardım becerilerini kullanır. 4. Tedavi edici ortamı oluşturur. 5. Psikiyatrik tedavi yöntemlerine göre değişen sorumluluklara yönelik hareket eder. 6. Terapötik iletişim becerisini kullanır. 7. Kuramsal bilgisi doğrultusunda psikoterapötik müdahaleleri uygular. 8. Birey,aile ve toplumu psikiyatrik riskler açısından değerlendirir ve riskli/özel grupları belirleyerek onlara uygun bakımı oluşturur. 9. Ruh sağlığı alanındaki uygulamaları sırasında gözlemlediği var olan ya da potansiyel sorunlara yönelik olarak iyileştirici ve bakım kalitesini artırıcı ulusal/uluslararası strateji ve politika geliştirir. 10. Acil psikiyatrik durumlarda etik ve yasal konular çerçevesinde etkili müdahaleleri kullanır. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanmabakım planı hazırlama, |
2. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanmabakım planı hazırlama, |
3. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanmabakım planı hazırlama, |
4. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanmabakım planı hazırlama, |
5. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
6. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
7. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
8. Hafta |
Grup yapılandırma ve sürdürme |
9. Hafta |
Grup yapılandırma ve sürdürme |
10. Hafta |
Grup yapılandırma ve sürdürme |
11. Hafta |
Taburculuk eğitimi planlama |
12. Hafta |
Taburculuk eğitimi planlama |
13. Hafta |
Tıbbi hastalığı olan bireylerde psikososyal sorun alanlarını belirleme |
14. Hafta |
Tıbbi hastalığı olan bireylerde psikososyal sorun alanlarını belirleme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
50 |
Uygulamalar (%) |
50 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
7. Abrams’ın Klinik İlaç Tedavisi-Hemşireler İçin Akılcı İlaç Uygulamaları, (çev ed: İyigün, E. & Taştan, S.), Akademisyen Kitabevi, (10. Baskı),1022-1039, (Original work published 2014). 8. Fortinash, K.M,, Holoday Worret P.A., (2003), Psychiatric Nursing Plans, Mosby (4th ed.) 9. Öztürk, M.O., Uluşahin, N.A., (2015), Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevi, (13. Baskı) 10. Kneisl CR, Wilson HS, Trigoboff E. Contemporary Psychiatric Mental Health Nursing. New Jersey USA: Pearson Education Inc, Upper Saddle River; 2004. p.782-99. 11. Townsend, M.C., (2005), Essentials of Psychiatric Mental Health Nursing, FA Davis Company, Philadelphia, (3rd ed.) 12. Varcarolis E.M., Halter Jordan M., (2010), Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing A Clinical Approach, Saunders, Elsevier, (6th ed.) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 4 | | 4 | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | 5 | 4 | | | | 4 | | ÖÇ6 | | | | 5 | | | | | | 5 | ÖÇ7 | | | 4 | 4 | 4 | | | | 4 | | ÖÇ8 | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ9 | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ10 | | 5 | 5 | 5 | | | | | | |
|