Ders Sorumluları
|
Dr. Ögr. Üyesi Nurcan ERTUĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Önkoşul yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye hemşirelikte öğretim konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders; eğitim planlaması ve yürütülmesine yönelik bilgi ve beceri kazanımını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri sayar.
ÖÇ-2. Öğretim ilke ve yöntemlerini sıralar.
ÖÇ-3. Hemşire eğiticilerin rol ve sorumluluklarını açıklar.
ÖÇ-4. Birey, aile ve topluma eğitim planlayarak yürütür.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Öğretim ve eğitimle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Öğrenme teorileri |
3. Hafta |
Yetişkin eğitimi |
4. Hafta |
Hemşire eğiticilerin rol ve sorumlulukları |
5. Hafta |
Öğrenme için uygun ortam oluşturma |
6. Hafta |
Eğitimde teknolojinin kullanımı |
7. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri |
8. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim ilke, yöntem ve teknikleri |
9. Hafta |
Hemşirelikte kanıta dayalı öğretim |
10. Hafta |
Klinik öğretime hazırlık |
11. Hafta |
Öğrenci izlemi |
12. Hafta |
Vaka yönetimi |
13. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri |
14. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Hacıalioğlu N., Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, 2. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2013.
2. Platin N. (ed.), Hemşirelik Uygulama Eğitiminde Rehberlik, Ankara: Hedef, 2013.
3.Oerman M.H., Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G., (Çev. Ed.leri), Ankara: Anı Yaıyncılık, 2015.
4. Sönmez. V., Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
5. Dergiler: a.Nurse Education in Practice b. Nurse Education Today.
|
Staj / Uygulama |
Dersi alan öğrenciler, haftalık toplam 4 saat uygulama yapacaktır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | LO1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | LO2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | LO3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | LO4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 |
* Contribution level: 1-Very low, 2-Low, 3-Medium, 4-High, 5-Very high |
|