Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin bütüncül kadın sağlığına yönelik temel bilgileri edinmiş olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders; bütüncül kadın sağlığı hakkında temel bilgilerin kazanımını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Bütüncül kadın sağlığının önemini bilir. 2.Kadın sağlığını etkileyen sosyokültürel faktörleri, yaşam dönemlerine göre karşılaşılabilecek fizyolojik ve ruhsal gereksinimleri bilir. 3. Kadın olmanın getirdiği zorluklar konusunda bilgi sahibidir ve buna yönelik farkındalık eğitimleri yapabilir. 4. Kadına yönelik şiddet konusunda bilgi sahibidir ve kadına yönelik şiddet çalışmalarında görev alabilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kadın sağlığı, bütüncül kadın sağlığı nedir? |
2. Hafta |
Kadın sağlığını etkileyen sosyokültürel faktörler |
3. Hafta |
Kadın olmak ve kadın psikolojisi |
4. Hafta |
Kadının yaşam evrelerine göre karşılaşabileceği fiziksel sağlık sorunları |
5. Hafta |
Kadının yaşam evrelerine göre karşılaşabileceği ruhsal sağlık sorunları |
6. Hafta |
Üreme sistemi ve üreme sistemi enfeksiyonları |
7. Hafta |
Kadınlarda en sık görülen kanser türleri ve bakım yükü |
8. Hafta |
İnfertilite ve infertilite tedavisi gören kadınların fiziksel ve ruhsal gereksinimleri |
9. Hafta |
Doğum öncesi ve doğum sonrası dönemde karşılaşılabilecek ruhsal problemler |
10. Hafta |
Cinsel fonksiyon bozuklukları |
11. Hafta |
İlk adet ve menopoz döneminde yaşanan fiziksel ve ruhsal gereksinimler |
12. Hafta |
Kadın olmanın getirdiği zorluklar |
13. Hafta |
Kadına yönelik fiziksel ve duygusal şiddet |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Şirin A, Kavlak O. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2015; İstanbul.
2- Kızılkaya Beji N. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri. 2019;İstanbul.
3-Özkan Arslan H, Bilgin Z. Kanıta Dayalı Gebelik ve Doğum Yönetimi.
4- Watson Genna C. Supporting Sucking Skills in Breastfeeding Infants. 2017; Anne Sütü Alan Bebeklerde Emme Becerilerini Destekleme. 2. Baskı, Çeviren: Gerçek E, Didişen N, Karabudak S, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.,2017.
5- Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. 2018; Ankara.
6- Sevil Ü, Gül E. Perinatoloji ve Bakım. 1. Baskı. Ankara Nobel Tıp Kitabevi.2016; Ankara.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |