Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Şebnem GÜLEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin esas amacı, öğrencilerin insan üreme sistem fizyolojisindeki temel konu ve yaklaşımlarla ve ilişkili hücresel tanımlarla tanıştırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste; endokrin fizyolojiye ilişkin temel kavramlar ile üreme sistemi fizyolojisine dair önemli fizyolojik mekanizmalar anlatılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Fizyolojiye giriş |
2. Hafta |
Fizyolojik kontrol sistemleri-1 |
3. Hafta |
Fizyolojik kontrol sistemleri-2 |
4. Hafta |
Endokrin fizyolojiye giriş |
5. Hafta |
Hipotalamus ve hipofiz hormonları |
6. Hafta |
Hipotalamo-hipofizer gonadal aks ve puberte |
7. Hafta |
Literatür tartışma |
8. Hafta |
Erkek üreme fizyolojisi-üreme organlarının işlevleri |
9. Hafta |
Erkek üreme fizyolojisi-hormonların işlevleri |
10. Hafta |
Erkek üreme fizyolojisi-fertilite ve infertilite |
11. Hafta |
Kadın üreme fizyolojisi-ovaryan ve endometriyal döngü |
12. Hafta |
Kadın üreme fizyolojisi-hormonal kontrol |
13. Hafta |
Fertilizasyon oluşumu, gebelik ve doğum fizyolojisi |
14. Hafta |
Literatür tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
10 |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Cooper GM (2000) The Cell: A Molecular Approach, 2nd Ed. Sinauer Associates Inc. Sunderland USA.
Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania:WB Saunders, Eleventh ed.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | X | | | | | | ÖÇ3 | | X | X | | | | | ÖÇ4 | X | X | X | | | | | ÖÇ5 | X | X | X | | | | |
|