Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Politikaları | CYL 507 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı | Lisansüstü |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
02 (Bahar) |
2 | 28 | 2 | 5 |
Ders Sorumluları | Prof. Dr. S. Belgüzar KARA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Yoktur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Öğrencilere sağlığın geliştirilmesi ve sağlık politikalarına ilişkin bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders; sağlığın geliştirilmesi ve sağlık politikalarını içerir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | ÖÇ-1. Sağlığın geliştirilmesine ilişkin temel kavramları açıklar. ÖÇ-2. Sağlığı geliştirme stratejilerini sıralar. ÖÇ-3. Sağlık politikalarını bilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | 1. Bilir N (2006). Koruyucu Hekimlik, Sağlığın Korunması ve Yaşlılık. İçinde: Geriatri ve Gerontoloji. Ed. S. Arıoğul, MN Medikal & Nobel, Ankara. 2. LeMone P, Burke K, Levett-Jones T, et al. (2014). Medical Surgical Nursing, Pearson, Australia. 3. Madanat H, Arredondo EM, Ayala GX (2015). Introduction to Health Promotion & Behavioral Science in Public Health, Cengage Learning, United States of America. 4. Snelling A (2014) Introduction to Health Promotion, United States of America: John Wiley & Sons. 5. Tabak RS (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |