Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Sevim ÜNAL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste hastanede yatan, akut / kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve ailesine yaklaşım ilkeleri, hasta güvenliği, çocuk ruh sağlığı, engelli, korunmaya muhtaç çocuklarda hemşirelik bilgilerini ele alan aile merkezli ve bütüncül bakıma yönelik bilginin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders; hastanede yatan, kronik hastalık, ölümcül hastalık gibi farklı sağlık sorunları olan çocuk ve ailesini etkileyen durumlara yönelik hemşirelik bakımını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Hastanede yatan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilir. 2. Kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik yaklaşımlarını ifade eder. 3. Hasta güvenliği ilkelerini bilir. 4. Pediatrik hastanın ağrısını değerlendirme ilkelerini açıklayabilir. 5. Engelli / korunmaya muhtaç çocuk ve ailelerine yönelik iletişim özelliklerini, yaklaşımlarını anlar 6. Çocuk ruh sağlığına yönelik yaklaşımları açıklayabilir. 7. Pediatrik alanda bakım planı ve standart geliştirme ilkelerini anlar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Hastanede yatan çocuk ve ailesine yaklaşım |
2. Hafta |
Hastanede yatan çocuk ve ailesine yaklaşım |
3. Hafta |
Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine yaklaşım |
4. Hafta |
Kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine yaklaşım |
5. Hafta |
Yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve ailesine yaklaşım |
6. Hafta |
Yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve ailesine yaklaşım |
7. Hafta |
Pediatri hemşireliğinde hasta güvenliği |
8. Hafta |
Pediatri Hemşireliğinde Hasta Güvenliği |
9. Hafta |
Pediatride ağrının değerlendirilmesi ve yönetimi |
10. Hafta |
Engelli çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı |
11. Hafta |
Korunmaya muhtaç çocuklarda hemşirelik yaklaşımı |
12. Hafta |
Çocuk ruh sağlığı |
13. Hafta |
Çocuk ihmali ve istismarı |
14. Hafta |
Çocuk hastalıkları ve bakımında hemşirelik bakım planı ve standart geliştirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1.Çavuşoğlu, H. (2019). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Genişletilmiş 13. Baskı, Sistem Ofset Basımevi.
2.Törüner, E., Büyükgönenç, L. (2017). Çocuk Sağlığı: Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara, Nobel Tıp Kitapevleri
3.Wong, D.L., Hockenberry-Eaton, M., Wilson, D., Winkelstein, M., Schwartz, P. (2001). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing.USA, Mosby.
4. Conk, Z.,Başbakkal Z, Bal Yılmaz H.,Bolışık B.(2018).Pediatri Hemşireliği.2.Baskı.Akademisyen Kitapevi
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | 5 | 4 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |