Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Sevim ÜNAL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, Dünyada ve Türkiye’de tarihsel süreçte çocukluk dönemi ve özellikleri, Dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığını etkileyen faktörler ve çözüm önerileri, pediatri hemşireliğinin standartları, rolleri, felsefesi, nüfus ve sağlık politikaları, çocuk sağlığının geliştirilmesinde ailenin, sosyal ve kültürel özelliklerin etkisine yönelik bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini; dünyada ve Türkiye’de tarihsel süreçte çocukluk dönemi ve özellikleri, dünyada ve Türkiye’de çocuk sağlığını etkileyen faktörler ve çözüm önerileri, pediatri hemşireliğinin standartları, rolleri, felsefesi, nüfus ve sağlık politikaları, çocuk sağlığının geliştirilmesinde ailenin, sosyal ve kültürel özellikleri gibi konular oluşturur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Çocukluk dönemi özelliklerini bilir, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri kavrar. 2. Pediatri hemşireliğinin felsefesini ve gelişimini açıklar. 3. Pediatrik hasta ve ailesinin bakımında kullanılan bakım ilkelerini ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışır. 4. Nüfus ve sağlık politikalarını bilir. 5. Çocuk sağlığının gelişmesinde etkili olan aile, sosyal ve kültürel özellikleri yorumlar. 6. Çocukluk dönemi bağışıklama ilke ve programını kavrar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tarihsel süreçte çocukluk dönemi |
2. Hafta |
Çocuk ile ilgili özellikler, gereksinimler ve çocuk hakları |
3. Hafta |
Dünyada çocuk sağlığı durumu, sorunları ve çözüm önerileri |
4. Hafta |
Türkiye’de çocuk sağlığı durumu, sorunları ve çözüm önerileri |
5. Hafta |
Pediatri Hemşireliği (Tanımı, tarihsel gelişimi, felsefesi, standartları ve rolleri) |
6. Hafta |
Aile Merkezli Bakım, |
7. Hafta |
Atravmatik Bakım, Primer Hemşirelik Bakımı |
8. Hafta |
Primer Hemşirelik |
9. Hafta |
Türkiye’de Cumhuriyetten günümüze sağlık sistemi |
10. Hafta |
Türkiye’de nüfus politikaları |
11. Hafta |
Çocuk sağlığının geliştirilmesinde ailenin etkisi |
12. Hafta |
Çocuk sağlığının geliştirilmesinde sosyal, kültürel etkiler |
13. Hafta |
Çocukluk Döneminde Bağışıklama |
14. Hafta |
Çocuk gelişiminde disiplin ve iletişim |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1.Çavuşoğlu, H. (2019). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Genişletilmiş 13. Baskı, Sistem Ofset Basımevi.
2.Törüner, E., Büyükgönenç, L. (2017). Çocuk Sağlığı: Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara, Nobel Tıp Kitapevleri
3.Wong, D.L., Hockenberry-Eaton, M., Wilson, D., Winkelstein, M., Schwartz, P. (2001). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing.USA, Mosby.
4. Conk, Z.,Başbakkal Z, Bal Yılmaz H.,Bolışık B.(2018).Pediatri Hemşireliği.2.Baskı.Akademisyen Kitapevi
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 3 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |