Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Pediatrik Fizyopatolojik Süreçler II | CYL 508 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı | Lisansüstü |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
02 (Bahar) |
3 | 42 | 3 | 5 |
Ders Sorumluları | Doç. Dr. Demet ALTUN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Ön Koşul Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Vücuttaki normal fizyolojik dengeyi ve patolojik durumlarda vücut işlevlerinde ortaya çıkan bozuklukları ve sistemlere ilişkin patolojik durumları ve bakımın yönetimini inceler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders; insan vücudundaki normal fizyopatolojik süreçleri ve hastalık durumundaki fizyopatolojik değişiklikleri bilmeyi ve öğrenmeyi içerir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | 1.Vücuttaki normal fizyolojik dengeyi kavrayabilme 2.Vücut sistemlerinin fizyolojik fonksiyonlarını kavrayabilme 3.Sistemlere ilişkin fizyopatolojik değişiklikleri açıklayabilme 4.Çocuklarda normalden sapma durumlarında hemşirelik bakımını yönetebilme 5.Temel anatomi, fizyopatoloji, farmakoloji gibi diğer disiplinlere ilişkin bilgilerini hasta çocuğun bakımının yönetiminde kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Guyton, A.C. Hall, J. E. Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitapevleri. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |