Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Nurcan ERTUĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye hemşirelikte öğretim konusunda bilgi ve beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, hemşirelikte öğretimle ilgili bilgi ve becerileri içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenmeyi etkileyen faktörleri sayar.
2) Öğretim ilke ve yöntemlerini sıralar.
3) Hemşire eğiticilerin rol ve sorumluluklarını açıklar.
4) Birey, aile ve topluma eğitim planlayarak yürütür. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Öğrenme teorileri |
3. Hafta |
Yetişkin eğitimi |
4. Hafta |
Hemşire eğiticilerin rol ve sorumlulukları |
5. Hafta |
Öğrenme için uygun ortam oluşturma |
6. Hafta |
Eğitimde teknolojinin kullanımı |
7. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim, ilke, yöntem ve teknikleri |
8. Hafta |
Hemşirelikte klinik öğretim, ilke, yöntem ve teknikleri |
9. Hafta |
Hemşirelikte kanıta dayalı öğretim |
10. Hafta |
Klinik öğretime hazırlık |
11. Hafta |
Öğrenci izlemi |
12. Hafta |
Vaka yönetimi |
13. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri |
14. Hafta |
Teorik ve klinik öğretimi değerlendirme yöntemleri |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- Hacıalioğlu N., Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim,2. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2013.
- Platin N. (ed.), Hemşirelik Uygulama Eğitiminde Rehberlik, Ankara: Hedef, 2013.
- Oerman M.H., Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G., (Çev. Ed.leri) , Ankara: Anı Yaıyncılık, 2015.
- Sönmez. V., Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Anı Yaıyncılık, 2015.
-Dergiler:
1. - Nurse Educatio in Practice
2. - Nurse Education Today
|
Staj / Uygulama |
Dersi alan öğrenciler, haftalık toplam 4 saat uygulama yapacaktır. |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 |
|