SEÇ318


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
BİLİŞSEL NÖROFİZYOLOJİ SEÇ318 Hemşirelik Bölümü; 2023 Sonrası Müfredat Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
06
(Bahar)
28 56 84 2 3

Ders Sorumluları Öğr.Gör.Dr. Kutluhan ERTEKİN
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul Ön koşul yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Kognisyonun ve seçici dikkat, algılama, öğrenme, bellek, dil ve yürütücü işlevler gibi kognitif süreçlerin nörofizyolojik temellerinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Derste nöral şebekeleri ile birlikte yüksek mental işlevlerden olan seçici dikkat, otomatik dikkat, yürütücü işlevler, öğrenme, bellek, dil, uyku gibi süreçleri anlatılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yarıyıl sonunda elde edeceği kazanımlar şunlardır: ÖÇ1-Kognisyonun hücresel, moleküler temelini tanır. ÖÇ2- Kognisyonun işlevsel anatomisini tanır ÖÇ3- Algılama, dikkat, yürütücü işlevler, oryantasyon, öğrenme, bellek, dil gibi kognitif süreçlerin fizyolojik mekanizmalarını tanır. ÖÇ4-Dil, bellek, öğrenme süreçlerinin hücresel ve anatomik açıklar. ÖÇ6- Bellek tiplerini tanır ve açıklar. ÖÇ7-Dilin bilişsel süreçlerini tanır ve anatomisiyle ilişkilendirir. ÖÇ8-Duygulanımın nöral sistemlerini giriş seviyesinde tanır.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Davranışların fizyolojik temelleri ve bilişsel nörofizyolojiye giriş.
2. Hafta Davranışların fizyolojik temelleri ve bilişsel nörofizyolojiye giriş.
3. Hafta Algı
4. Hafta Serebral korteks ve bölümleri
5. Hafta Serebral asimetri ve yanallaşma
6. Hafta İlişkilendirme alanları
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Retiküler Aktive Edici Sistem ve Diffüz Modülatör Sistem
9. Hafta Uyku Fizyolojisi
10. Hafta Bellek ve dikkat
11. Hafta Uzun süreli bellek
12. Hafta Dilsel işlevler
13. Hafta Dilsel işlevler
14. Hafta Bilincin evrimi
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks. Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi, Güneş Tıp Kitabevi (2010) 23.Baskı (Çeviri Editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL ) Öktem Ö., Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi,(2005) Bear F.M., Connors W.B., Paradiso A.M, Neuroscience: Exploring the Brain, 3rd Edition
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

ÖÇ1

3

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

ÖÇ2

3

3

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

ÖÇ3

5

3

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

ÖÇ4

3

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

ÖÇ5

3

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

ÖÇ6

3

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

ÖÇ7

5

3

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

ÖÇ8

3

3

 

 

 

 

3

 

3

 

 

 

* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek