Ders Sorumluları
|
Öğr.Gör.Dr. Kutluhan ERTEKİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Kognisyonun ve seçici dikkat, algılama, öğrenme, bellek, dil ve yürütücü işlevler gibi kognitif süreçlerin nörofizyolojik temellerinin kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Derste nöral şebekeleri ile birlikte yüksek mental işlevlerden olan seçici dikkat, otomatik dikkat, yürütücü işlevler, öğrenme, bellek, dil, uyku gibi süreçleri anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yarıyıl sonunda elde edeceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ1-Kognisyonun hücresel, moleküler temelini tanır.
ÖÇ2- Kognisyonun işlevsel anatomisini tanır
ÖÇ3- Algılama, dikkat, yürütücü işlevler, oryantasyon, öğrenme, bellek, dil gibi kognitif süreçlerin fizyolojik mekanizmalarını tanır.
ÖÇ4-Dil, bellek, öğrenme süreçlerinin hücresel ve anatomik açıklar.
ÖÇ6- Bellek tiplerini tanır ve açıklar.
ÖÇ7-Dilin bilişsel süreçlerini tanır ve anatomisiyle ilişkilendirir.
ÖÇ8-Duygulanımın nöral sistemlerini giriş seviyesinde tanır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Davranışların fizyolojik temelleri ve bilişsel nörofizyolojiye giriş.
|
2. Hafta |
Davranışların fizyolojik temelleri ve bilişsel nörofizyolojiye giriş.
|
3. Hafta |
Algı
|
4. Hafta |
Serebral korteks ve bölümleri
|
5. Hafta |
Serebral asimetri ve yanallaşma
|
6. Hafta |
İlişkilendirme alanları
|
7. Hafta |
Ara Sınav
|
8. Hafta |
Retiküler Aktive Edici Sistem ve Diffüz Modülatör Sistem
|
9. Hafta |
Uyku Fizyolojisi
|
10. Hafta |
Bellek ve dikkat
|
11. Hafta |
Uzun süreli bellek
|
12. Hafta |
Dilsel işlevler
|
13. Hafta |
Dilsel işlevler
|
14. Hafta |
Bilincin evrimi
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks. Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi, Güneş Tıp Kitabevi (2010) 23.Baskı (Çeviri Editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL )
Öktem Ö., Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi,(2005)
Bear F.M., Connors W.B., Paradiso A.M, Neuroscience: Exploring the Brain, 3rd Edition
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 3 | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | 5 | 3 | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ6 | 3 | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ7 | 5 | 3 | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ8 | 3 | 3 | | | | | 3 | | 3 | | | |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |