Ders Sorumluları
|
Doç. Dr. Nurcan ERTUĞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, bilgiyi arama, kullanma, bilgiye erişme, bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi, doğru bilginin seçilmesi konularında öğrencileri bilgilendirmek ve bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, bilgi okuryazarlığı kavramı ve ilişkili diğer okuryazarlık kavramlarını, bilgi okuryazarlığı modellerini, becerilerini, bilgi farkındalığını, bilgiyi aramayı, kullanmayı, bilgiye erişmeyi, bilgi kaynaklarının değerlendirilmesini, doğru bilginin seçilmesini ve kütüphanenin etkin şekilde kullanılmasına yönelik kazanımları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. Bilgi okuryazarlığı hakkında temel kavramları tanımlar
ÖÇ-2. Bilgi okuryazarlığı modellerini listeler
ÖÇ-3. Bilgi okuryazarlığı için gerekli olan becerileri sıralar
ÖÇ-4. Kütüphaneyi etkin şekilde kullanma becerisi kazanır
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı ve giriş
|
2. Hafta |
Temel kavramlar
|
3. Hafta |
Bilgi okuryazarlığının yaşam boyu öğrenme ile ilişkisi
|
4. Hafta |
Bilgi erişim sistemleri
|
5. Hafta |
Bilgi okuryazarlığı modelleri
|
6. Hafta |
Bilgi okuryazarlığı modelleri
|
7. Hafta |
Bilgi okuryazarlığı becerileri
|
8. Hafta |
Bilgi erişim kaynakları
|
9. Hafta |
Bilgi erişim kaynakları
|
10. Hafta |
Kütüphane
|
11. Hafta |
Kütüphane
|
12. Hafta |
İnternetin bilgi için kullanımı
|
13. Hafta |
İnternetin bilgi için kullanımı
|
14. Hafta |
Genel tekrar ve tartışma
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Kurbanoğlu SS. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği 24:4 723-747
2- Erdem AR. (2019) Okuryazar Mısınız? Okuryazarlık Kültürü. Gece Kitaplığı: Ankara.
3- Polat C, Odabaş H. Bilgi Toplumunda Yaşam Boyu Öğrenmenin Anahtarı: Bilgi Okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı, Antalya, 27-30 Mart 2008.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |