Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Yenidoğan döneminden yaşlılığın sonuna kadar olan yaşam sürecinde normal büyüme gelişme sürecini tanımak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği |
Büyüme ve gelişme nedir, Psikoanalitik, Psikososyal, Bilişsel gelişim ve ahlaki gelişim kuramcılarına göre gelişim dönemleri, Bebeklik, oyun çağı, okul öncesi dönem okul dönemi ve adölesan döneminde büyüme ve gelişme, yetişkinlik ve yaşlılık döneminde büyüme ve gelişmeye ait özellikler ele alınır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin yarıyıl sonunda elde edeceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönden değerlendirebilir.
ÖÇ-2. Gelişim kuramlarına göre insanın özelliklerini sınıflandırır.
ÖÇ-3. Farklı yaş dönemindeki insanların farklılıklarını çözümler.
ÖÇ-4. Farklı yaş gruplarına ait özellikleri sınıflandırır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Büyüme ve gelişme kavramı
|
2. Hafta |
Sigmund Freud Psikoanalitik gelişim kuramı
|
3. Hafta |
Erik Erikson Psikososyal gelişim kuramı
|
4. Hafta |
Jean Piaget bilişsel gelişim kuramı
|
5. Hafta |
Kohlberg ahlaki gelişim kuramı
|
6. Hafta |
0- 1 Yaş bebeklik Dönemi
|
7. Hafta |
1-3 yaş Oyun çocuğu dönemi
|
8. Hafta |
3-6 yaş okul öncesi Dönem
|
9. Hafta |
6-12 yaş okul çağı dönemi
|
10. Hafta |
12-18 yaş adölesan dönemi
|
11. Hafta |
Yetişkinlik dönemi
|
12. Hafta |
Yetişkinlik dönemi
|
13. Hafta |
Yaşlılık Dönemi (65-74 Erken yaşlılık dönemi, 75-84 orta yaşlılık dönemi)
|
14. Hafta |
85 yaş üstü ileri yaşlılık dönemi
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Yiğit, R., Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, 2020, Ankara
2- Cüceloğlu, D. İnsan İnsana, Remzi Kitabevi 3- Bilgili, N., Kitiş, Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı, 2019, Ankara |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |