Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğretmen adaylarını yabancı dil öğretiminde yeni teknolojilerin yenilikçi kullanımı ile donatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders İngilizce Öğretmenliği için öğrenme teknolojilerindeki yenilikleri ele almaktadır. Aşağıdaki dil öğrenme bağlamlarıyla ilgilenir: ilkokul, ortaokul ve yetişkin öğrenciler. Aynı zamanda aşağıdaki uzmanlık alanlarını da ele almaktadır: İş İngilizcesi, Özel Amaçlı İngilizce ve Akademik Amaçlı İngilizce ve son olarak dil kullanma teknolojisinin değerlendirilmesi. Her konu bir dizi gerçek hayattaki vaka çalışmasını bir araştırma çerçevesine yerleştirir. Alandaki bazı gelişmeler ve geniş bir teknoloji yelpazesi ile ilgilenmektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki konularda kazanım elde edeceklerdir:
ÖÇ1. Yabancı dil öğretiminde yeni teknolojiler,
ÖÇ2. Yabancı dil öğretiminde yeni teknolojilerin kullanımı,
ÖÇ3. Yabancı dil öğretiminde yeni teknoloji bazlı uygulamalar,
ÖÇ4. Yabancı dil öğretiminde yeni teknolojilerle farklı amaçlar ve öğrenci grupları için ders tasarımı
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş |
2. Hafta |
Gelişen teknolojiler, ortaya çıkan zihinler: birincil sektördeki dijital yenilikler |
3. Hafta |
Gelişen teknolojiler, ortaya çıkan zihinler: birincil sektördeki dijital yenilikler |
4. Hafta |
Teknolojiyi ikincil İngilizce öğretimine entegre etme |
5. Hafta |
Teknolojiyi ikincil İngilizce öğretimine entegre etme |
6. Hafta |
Teknoloji ve yetişkinlere yönelik dil öğretimi |
7. Hafta |
Teknoloji ve yetişkinlere yönelik dil öğretimi |
8. Hafta |
Ara-sınav |
9. Hafta |
Özel Amaçlar için Teknoloji ile Bütünleşik İngilizce dersleri: gerçek hayattaki dil, görevler ve profesyoneller için araçlar |
10. Hafta |
Özel Amaçlar için Teknoloji ile Bütünleşik İngilizce dersleri: gerçek hayattaki dil, görevler ve profesyoneller için araçlar |
11. Hafta |
Akademik amaçlar için İngilizce |
12. Hafta |
İngilizce öğretimi için teknolojiye dayalı geliştirilmiş bir değerlendirme uygulaması |
13. Hafta |
İngilizce öğretimi için teknolojiye dayalı geliştirilmiş bir değerlendirme uygulaması |
14. Hafta |
Dil öğrenme ve teknoloji anlayışımızı geliştirmek ve genişletmek |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Motteram, G. (2013), Innovation in learning technologies for English language teaching. London, UK: British Council. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | PY 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 8 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY11 | 1 | 1 | 3 | 2 | PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | 2 | 1 | 1 | 3 | PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY17 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY18 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY19 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|