Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak ABBASZAD TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilere ; kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda iletişim becerileri kazandırmak, bu konudaki farkındalıklarını
arttırarak, bu alanda sürekli olarak kendilerini geliştirmelerini sağlayacak bir altyapı oluşturmaktır |
Dersin İçeriği |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim öğeleri ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim,
kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların
iletişimdeki rolü ve kullanılması; iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat
edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Kendisi ve kendisi dışındakilerle iletişim biçimlerini tanımak ve irdeleyebilme
ÖÇ-2 Kendini ifade etme becerilerini sahip olma
ÖÇ-3 Etkili çatışma çözme yöntemleri uygulamak ve etkili iletişim kurma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
İletişim çeşitlerinin özeti ve iletişimin önemi |
2. Hafta |
Etkili İletişimin Gücü |
3. Hafta |
Şefkati engelleyen iletişim |
4. Hafta |
Değerlendirmesiz Gözlem |
5. Hafta |
Hisleri tanımlama ve ifade etme |
6. Hafta |
Hislerimiz hakkında sorumluluk sahibi olma |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Yaşamı zenginleştirme isteği |
9. Hafta |
Empati Kurma |
10. Hafta |
Empatinin Gücü |
11. Hafta |
Öfkeyi İfade etme |
12. Hafta |
Gücü dengeli kullanma |
13. Hafta |
Kendimizi özgürleştirme ve diğerlerine rehberlik etme |
14. Hafta |
Expressing Appreciation in nonviolent communication |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Rosenberg, M., & Chopra, D. (2015). Nonviolent Communication: A Language of Life: Life-Changing Tools for Healthy Relationships. PuddleDancer Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 2 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 1 | 1 | PY6 | 3 | 4 | 4 | PY7 | 4 | 3 | 4 | PY8 | 2 | 3 | 2 | PY9 | 3 | 4 | 2 | PY10 | 1 | 1 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 2 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 2 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 2 | 2 | 1 | PY16 | 1 | 2 | 1 | PY17 | 2 | 1 | 1 | PY18 | 2 | 1 | 1 | PY19 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 2 | 1 | PY21 | 5 | 4 | 4 | PY22 | 2 | 3 | 3 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 1 | 1 | PY26 | 3 | 1 | 2 | PY27 | 4 | 4 | 4 | PY28 | 3 | 3 | 3 | PY29 | 3 | 2 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |