Ders Sorumluları
|
Lect. Dr. Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İngilizcenin öğretiminde kullanılan öğretim malzemeleri ve teknoloji alanındaki gelişmeler doğrultusunda malzeme hazırlama tekniklerini öğrencilere sunmaktır. Ayrıca konu alanı ders kitabı incelemesi ölçütleri tartışılarak seçilen ders kitapları öğrenciler tarafından incelenecektir.
|
Dersin İçeriği |
İDÖ ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil
kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan gerçek dünya
bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme
ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi
öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul
ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 İngilizcenin öğretiminde ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkelerini (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) bilir ve karşılaştırır.
ÖÇ-2 Ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format, öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı arasındaki ilişkiyi inceler ve örnekler üzerinde çalışır.
ÖÇ-3 Dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme
ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi
öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul
ortamına göre tasarlamalarını inceler ve uygular.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Materyaller |
2. Hafta |
Materyal Geliştirme (Teorik Çerçeve) |
3. Hafta |
Materyal Geliştirme (Teorik Çerçeve) |
4. Hafta |
Materyal Değerlendirme (Teorik Çerçeve) |
5. Hafta |
Ders Kitabı Değerlendirme (Teorik Çerçeve) |
6. Hafta |
Ders Kitabı İncelemesi (Sunum ve raporlama) |
7. Hafta |
Ders Kitabı İncelemesi (Sunum ve Raporlama) |
8. Hafta |
Ders Kitabı Geliştirme |
9. Hafta |
Ders Kitabı Geliştirme |
10. Hafta |
Öğretmen Kitabı Geliştirme |
11. Hafta |
Öğretmen Kitabı Geliştirme |
12. Hafta |
Çalışma Kitabı Geliştirme |
13. Hafta |
Geridönüt toplantısı |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
60 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Cunningsworth,Allan. 1998. Choosing Your Coursebook. Heinemann |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 3 | 3 | 3 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 3 | 3 | 4 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 3 | 2 | 2 | PY6 | 2 | 2 | 1 | PY7 | 3 | 3 | 3 | PY8 | 3 | 3 | 3 | PY9 | 4 | 3 | 2 | PY10 | 2 | 4 | 4 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 5 | 5 | 5 | PY13 | 2 | 3 | 3 | PY14 | 2 | 3 | 2 | PY15 | 1 | 2 | 1 | PY16 | 3 | 2 | 3 | PY17 | 2 | 3 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 3 | PY19 | 1 | 2 | 2 | PY20 | 2 | 1 | 2 | PY21 | 3 | 3 | 3 | PY22 | 4 | 3 | 3 | PY23 | 2 | 4 | 2 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 4 | 3 | 3 | PY26 | 2 | 4 | 4 | PY27 | 3 | 4 | 4 | PY28 | 3 | 4 | 4 | PY29 | 2 | 2 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |