Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak Abbaszad Tehrani |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Etkin izleme ve değerlendirme ilkelerini kazandırarak öğrenenlerin dil ile ilintili sorunlarımnı saptama ve düzeltme yetisini kazandırmak |
Dersin İçeriği |
Sınıf temelli araştırma, öğretmen merkezli araştırma, eylem araştırma uygulamaları; öğrenenlerin dil ile ilintili
sorunlarının saptanması ve düzeltici öğretim etkinlikleri; öğrenenlerin etkin izlenme ve değerlendirilme ilkeleri,
güncel eğilimleri temel alan yöntemler; ulusal ve uluslar arası mesleki organizasyonlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Sınıf temelli araştırma, öğretmen merkezli araştırma, eylem araştırma uygulamalarını karşılaştırabilme ve uygulayabilme.
ÖÇ-2Öğrenenlerin dil ile ilintili sorunlarını saptar ve düzeltici öğretim etkinliklerini düzenleyebilme
ÖÇ-3Öğrenenlerin etkin izlenme ve değerlendirilme ilkelerini bilme
ÖÇ-4 Ulusal ve uluslararası mesleki organizasyonları, etkinlikleri ve uygulamalı süreli yayınları izleyebilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanıtım, Açıklama |
2. Hafta |
Sınıf Gözlemi |
3. Hafta |
Sınıf Yönetimi |
4. Hafta |
Sınıf Yönetimi |
5. Hafta |
Kelime Açıklama |
6. Hafta |
Kelime Öğretiminde ve Öğreniminde Farklı Teknikler |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Kelime Öğretiminde ve Öğreniminde Farklı Teknikler |
9. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
10. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
11. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
12. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
13. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
14. Hafta |
Farklı yöntemlerle kelime öğretimi-Öğrenci Sunumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
30 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
30 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ders notları
Makaleler
Task for Teacher Educatıon ( Rosie Tanner:Catherine Green : Longman Learning Teaching (Jim Scrivener:Heineman )
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 3 | 2 | 1 | 3 | PY6 | 1 | 3 | 3 | 2 | PY7 | 3 | 2 | 3 | 4 | PY8 | 2 | 2 | 3 | 4 | PY9 | 4 | 3 | 4 | 1 | PY10 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 2 | 4 | 2 | 1 | PY13 | 3 | 3 | 2 | 1 | PY14 | 2 | 3 | 2 | 1 | PY15 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 4 | 3 | 2 | PY17 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY18 | 3 | 2 | 1 | 3 | PY19 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY20 | 4 | 1 | 2 | 2 | PY21 | 2 | 3 | 3 | 3 | PY22 | 3 | 4 | 4 | 3 | PY23 | 2 | 1 | 2 | 3 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 3 | 3 | 5 | 5 | PY26 | 3 | 3 | 3 | 4 | PY27 | 3 | 2 | 3 | 4 | PY28 | 2 | 2 | 3 | 4 | PY29 | 1 | 1 | 2 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |