Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak ABBASZAD TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrenciler gramer yapılarını ayırt etmeyi ve onları farklı ortamlarda kullanmayı öğrenecekler |
Dersin İçeriği |
İleri seviyedeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ile sözcükler arasındaki ilişki; bu dil yapıları aracılığıyla anlam
yaratma, biçim ile metin türü arasındaki ilişki, bağlam ile yapı arasındaki ilişki, yapıların farklı bağlamlardaki
anlamları ve üst düzey metinlerde kullanımı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 ileri düzey dilbilgisi yapılarını spontane kullanma
ÖÇ-2 biçim, anlam ve kullanım hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-3 kendi ve etrafındaki kişilerin dil kullanımını denetleyebilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Present Time (Simple present and present progressive/ Present Perfect-Present Perfect Progressive/Action Verbs-Non-action Verbs) |
2. Hafta |
Past Time (Simple Past-Past Progressive/Habitual or Repeated (Past Time)/ Past Perfect-Past Perfect Progressive-Future in the Past) |
3. Hafta |
Future Time (Simple Future-Future Progressive/Simple Present/ Present Progressive/Future Perfect-Future Perfect Progressive) |
4. Hafta |
Modals to express degrees of Necessity |
5. Hafta |
Modals to express degrees of Certainty |
6. Hafta |
Nouns/Countable and Uncountable Nouns |
7. Hafta |
Midterm |
8. Hafta |
Definite and Indefinite Articles |
9. Hafta |
Quantifiers |
10. Hafta |
Modification of Nouns |
11. Hafta |
Noun Clauses |
12. Hafta |
Direct and Indirect Speech |
13. Hafta |
Adjective Clauses |
14. Hafta |
Adjective Clauses with Prepositions, Quantifiers, or Nouns; Adjective Phrases
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Focus on Grammar 5: An Integrated Skills Approach, Longman Pearson, 3rd ed. ,2006.
Handouts |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 2 | 2 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 3 | 3 | PY5 | 1 | 1 | 1 | PY6 | 3 | 5 | 3 | PY7 | 3 | 2 | 4 | PY8 | 3 | 4 | 3 | PY9 | 1 | 1 | 1 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 2 | PY12 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 4 | 3 | 1 | PY16 | 1 | 2 | 2 | PY17 | 2 | 1 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 2 | PY19 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 2 | 2 | 1 | PY21 | 1 | 1 | 1 | PY22 | 1 | 1 | 1 | PY23 | 2 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 2 | 1 | 1 | PY26 | 1 | 1 | 1 | PY27 | 1 | 2 | 1 | PY28 | 1 | 1 | 1 | PY29 | 1 | 1 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |