Teaching Staff
|
Öğr.Gör. Oya TOKER |
Language of Instruction |
Türkçe (Turkish) |
Type Of Course |
Compulsory |
Prerequisites |
No prerequisites. |
Recommended Optional Programme Component |
|
Course Objectives |
Objectives of the course are: to develop the awareness on Turkish language, to emphasize language-thought linkage, to develop language-thuoght linkage in order to be productive and creative in scientific-technological spheres. |
Course Content |
Developing Turkish Language awareness; Emphasizing the importance of language-thought relationship, developing a language-thought relationship in order to be productive and creative in scientific and technological fields |
Learning Outcomes (LO) |
The students who attended the course and were successful at the end of semester will acquire the followings:
LO-1 Understands the nature and characteristics of language.
LO-2 Recognizes the features of Turkish.
LO-3 They develop themselves in reading, understanding, and expressing themselves.
|
Mode of Delivery |
Face to face |
Course Outline |
Week |
Topics |
1. Week |
Anlatım özellikleri; Sözlü anlatım, Yazılı Anlatı |
2. Week |
Metin Oluşturma (Bir metni oluştururken doğru tümcelerin nasıl kurulacağı, anlatılmak istenene göre bu tümcelerin nasıl ilişkilendirileceği, metin içinde düşüncelerin nasıl sıralanacağı, etkileyici bir metnin nasıl oluşturulacağı, kuralları ve örnekleriyle açıklanır.)
|
3. Week |
Plan; Paragraf Kurma; Anlatım Biçimleri
|
4. Week |
Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri
|
5. Week |
Tek Kişilik Sözlü Anlatım Türleri
|
6. Week |
Sunu (Brifing), Konferans, Seminer
|
7. Week |
Toplu Anlatım Türleri; Açıkoturum-Panel-Forum
|
8. Week |
Toplu Anlatım Türleri; Açıkoturum-Panel-Forum
|
9. Week |
Sempozyum-Söyleşi-Görüşme (Mülakat)-Tartışma- Münazara
|
10. Week |
Yazılı Anlatım Türleri
|
11. Week |
Rapor ve Rapor Yazma Teknikleri; Rapor Türleri (Đnceleme, Denetleme, Araştırma Raporu)
|
12. Week |
Makale-Deneme-Köşe Yazısı
|
13. Week |
Eleştiri-Bilimsel Makale
|
14. Week |
Çeşitli Ortamlarda Dilin Kullanımı Uygulamaları |
|
Assessment |
|
Percentage(%) |
Mid-term (%) |
40 |
Quizes (%) |
|
Homeworks/Term papers (%) |
|
Practice (%) |
|
Labs (%) |
|
Projects/Field Work (%) |
|
Seminars/Workshops (%) |
|
Final (%) |
60 |
Other (%) |
|
Total(%) |
100 |
|
Course Book (s) and/or References |
|
Work Placement(s) |
|
The Relationship between Program Qualifications (PQ) and Course Learning Outcomes (LO) |
| PQ1 | PQ2 | PQ3 | PQ4 | PQ5 | PQ6 | PQ7 | PQ8 | PQ9 | PQ10 | PQ11 | PQ12 | LO1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | LO2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | LO3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
* Contribution level: 1-Very low, 2-Low, 3-medium, 4-High, 5-Very high |