Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Neslihan ÖZKAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilerin çocuklar ve çok küçük yaştaki çocukların ana dillerini nasıl edindiklerinin altını
çizerek ikinci yabancı dilin edinimini sağlama stratejileri kazanmasıdır. Aynı zamanda, bu gruba İngilizce
öğretirken dikkat edilmesi gereken noktalar, sınıf yönetimi ve materyal hazırlama teknikleri ile birlikte açığa
kavuşturulması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği |
Çocuklara yabancı dil öğretimi dersi, erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler
arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri
hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve
stratejileri (örn: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn:
yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve
şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim
noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı
sınıf yönetimi tekniklerini öğrencilerin edinmesini sağlar
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Kreşlerde ve ilköğretim okullarında yaşları 5 ile 12 arasında değişen öğrenci grupları ile İngilizce dersi takip edebilme
ÖÇ-2Gerekli malzemeleri hazırlayıp bu grup öğrenci ile etkili iletişim tekniklerini kullanarak ikinci dil edinimini sağlayabilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse giriş |
2. Hafta |
Çocuklar ve çok küçük yaştaki çocuklar kimlerdir? |
3. Hafta |
Okuma yazma bilmeyen çocuklara dil öğretimi |
4. Hafta |
İlköğretim çocuklarına dil öğretimi |
5. Hafta |
Şarkılar aracılığıyla dil öğretimi nedir? |
6. Hafta |
Şarkılar aracılığıyla dil öğretimi nedir? |
7. Hafta |
Şarkılar aracılığıyla dil öğretim teknikleri |
8. Hafta |
Örnek sunular |
9. Hafta |
Öğrencilerin sunuları |
10. Hafta |
Öğrencilerin sunuları |
11. Hafta |
Oyunlarla dil öğretimi nedir? |
12. Hafta |
Oyunlarla dil öğretimi teknikleri |
13. Hafta |
Öğrencilerin sunuları |
14. Hafta |
Öğrencilerin sunuları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ersöz,Aydan. Teaching English to Young Learners(Ankara:EDM,2007)
Philips,S(1993) Young Learners.(OUP,1999)
Wright,A.Storytelling with children.(OUP:1995)
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 3 | 2 | PY2 | 1 | 1 | PY3 | 3 | 3 | PY4 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 2 | PY6 | 2 | 2 | PY7 | 4 | 3 | PY8 | 4 | 3 | PY9 | 4 | 3 | PY10 | 3 | 2 | PY11 | 1 | 1 | PY12 | 4 | 4 | PY13 | 4 | 4 | PY14 | 2 | 3 | PY15 | 2 | 1 | PY16 | 4 | 4 | PY17 | 4 | 4 | PY18 | 2 | 3 | PY19 | 4 | 4 | PY20 | 1 | 2 | PY21 | 4 | 3 | PY22 | 4 | 4 | PY23 | 3 | 2 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 4 | 4 | PY26 | 2 | 2 | PY27 | 3 | 2 | PY28 | 3 | 2 | PY29 | 2 | 1 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |