Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Hürriyet KONUR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencilerin değişik kompozisyon türlerini ve yazım tekniklerini öğrenmesi. |
Dersin İçeriği |
Eleştirel düşünme becerileri, tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapabilme ve satır aralarındaki anlamı
kavrayabilme gibi ileri düzey okuma alt-becerileri; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleme, birleştirme ve eleştirel
bir yaklaşım getirerek cevap niteliğinde kompozisyonlar yazma; bütünsellik, tutarlılık ve düzen gibi öğeleri göz
önünde bulundurarak karşılaştırmalı ve karşıtsal, sınıflandırma, süreç çözümleme, sebep-sonuç ve tartışma gibi
çeşitli kompozisyon türlerinde metinlerin üretilmesi, kütüphane ve Internet taraması, gönderimde bulunma,
kaynakça oluşturma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
ÖÇ-2Tümegelim ve tümdengelim yöntemlerini kullanarak çıkarımlar yapar
ÖÇ-3Okuma metinlerindeki bilgileri işleyerek eleştirel bir yaklaşımla çeşitli kompozisyon türlerini, bütünsellik ve
tutarlılık öğelerini göz önünde bulundurarak yazma becerisini kazanır.
ÖÇ-4Sınıf içindeki tartışmalar yoluyla İngilizce konuşma yeteneği gelişir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı,öğrenci sorumlulukları,geçen dönemin tekrarı |
2. Hafta |
Kompozisyona giriş |
3. Hafta |
“My Favorite Sights”,”Why People Save Books” |
4. Hafta |
The Example Essay:“How Unwritten Rules Circumscribe Our Lives“,“Americanization is Tough on
Macho“ |
5. Hafta |
The Comparison and Contrast Essay:“Conversational Ballgames |
6. Hafta |
"My Two Brothers" |
7. Hafta |
Revision |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
The Classification Essay:“Motivation“,“Cold Remedies“ |
10. Hafta |
The Process Analysis Essay:“The Life of E-Mail“ |
11. Hafta |
Studying Math |
12. Hafta |
The Cause-and-Effect Analysis Essay:”Why They Excel”,”Causes of Mental Retardation |
13. Hafta |
The Arguamentative Essay:”College Lectures:Is Anybody Listening |
14. Hafta |
Science Who Needs It?” |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
25 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
7.5 |
Uygulamalar (%) |
7.5 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Smalley,Regina.Refining Composition Skills.Rhetoric and Grammar.Heinle and Heinle Publishers,Boston:2000 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY5 | 2 | 1 | 1 | 3 | PY6 | 1 | 2 | 3 | 2 | PY7 | 4 | 3 | 5 | 3 | PY8 | 4 | 3 | 4 | 3 | PY9 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 3 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 3 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY19 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 4 | 3 | 3 | 4 | PY22 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY23 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY26 | 4 | 3 | 3 | 3 | PY27 | 5 | 4 | 3 | 3 | PY28 | 4 | 4 | 2 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |