Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sibel Elif ÖZDİLEK |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Dersin ön koşulu yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciye AB kavramlarını tanıtmak, hukuksal ve kurumsal yapısını anlatmak ve AB’nin kuruluş ve genişleme amaçlarını analiz etmektir. Türkiye'nin hedeflerinden biri olan AB üyeliğinin durumu, problemleri ve gelişmesini analiz etmektir. |
Dersin İçeriği |
- Avrupa Birliği'nin (AB) tanımı, formasyonu, hedefleri ve kurumsal yapısının öğrenimi.
- AB-Türkiye ilişkilerinin anlaşılması
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin uluslararası ilişkiler disiplinine dair elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1. AB oluşumunu, hedef lerini ve çalışmasını anlamak
2. AB hukuksal ve kurumsal yapısını anlamak ve analiz etmek
3. Bu kurumların Türkiye kurumları ile bağdaşmasının nasıl olacağını kavramak
4. Türkiye üyeliği konusunda doğru karar verme yeteneklerini geliştirmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Avrupa konseptinin anlaşılması: etimolojisi, coğrafi ve tarihi sınırları |
2. Hafta |
Avrupa kimliğinin tanımlanması; Avrupalılık; AB fikrinin doğuşu ve gelişmesi |
3. Hafta |
Avrupa Birliğinin kuruluşu, evrimleri, genişlemesi |
4. Hafta |
Avrupa Birliğinin dini ve kültürel evrimi ve organları |
5. Hafta |
AB Komisyonu; AB Konseyi; Avrupa Parlamentosu; Adalet divanı; AB Sayıştayı ve Bankası |
6. Hafta |
AB Hukukunun temel kaynakları: Tüzük, Yönerge, Karar ve Görüş; Uluslararası Antlaşmalar |
7. Hafta |
AB Bütçe ve Kaynakları: bütçe gelirleri; bütçe harcamaları; Karar alma mekanizmaları |
8. Hafta |
AB ortak politikaları: ekonomik politikaları; sosyal ve kültürel politikaları |
9. Hafta |
AB genişleme politikaları ve Türkiyenin üyelik talebi |
10. Hafta |
AB’nin sosyal, çevre politikası: doğa, çevre, sağlık,doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı |
11. Hafta |
AB’nin ortak para kullanımı, ticaret politikaları: dış ve güvenlik politikaları |
12. Hafta |
AB’nin tam üyelik koşulları ve giriş kriterleri; Kopenhag Kriterleri |
13. Hafta |
AB’nin Anayasası; Lisbon Antlaşmasının getirdikleri |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme & Tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Oya Akgönenç, Türkiye’nin AB Stratejisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2010.
Haydar Çakmak, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Barış Kitapevi, Ankara, 2011.
Nurettin Bilici, Avrupa Birliği ve Türkiye, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY 1 | PY 2 | PY 3 | PY 4 | PY 5 | PY 6 | PY 7 | PY 8 | PY 9 | PY 10 | PY 11 | PY 12 | PY 13 | PY 14 | PY 15 | PY 16 | PY 17 | ÖÇ1 | 2 | | | | 5 | | | | | 4 | 1 | | | | | | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | | 5 | | | | | 4 | 2 | | | | | | 5 | ÖÇ3 | | 3 | | | 3 | | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | 2 | | | | 4 | 5 | 5 | 4 | | | | | | | | 2 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |