Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Tanışma, programı seçme amacının öğrenilmesi, program ve uygulamalar hakkında bilgilendirme |
2. Hafta |
Örgüt nedir? Misyon nasıl tanımlanır? Vizyon nedir? Nasıl tanımlanır? Çeşitli sağlık kurumlarının misyon vizyon tanımlarının tartışılması |
3. Hafta |
Yönetim yaklaşımlarının tarihsel gelişimi ve performansın tarihsel gelişimine etkileri |
4. Hafta |
Performans nedir? Neden önemlidir? Performansın boyutları nelerdir ve nasıl ölçülür? (Etkililik, Etkenlik), |
5. Hafta |
Performansın boyutları nelerdir ve nasıl ölçülür? – Devam (Verimlilik, Kalite, Saydamlık, Hesap Verilebilirlik, Eşitlik, vd.) İyi yönetişim nedir? İlgili performans boyutları. Performans yönetim süreci |
6. Hafta |
Liderlik nedir? Liderlik türleri nelerdir? Kurumsal performans ile liderlik arasındaki ilişki nedir? |
7. Hafta |
Kurumsal özdeğerlendirme nedir? Kimler uygular? Uygulama aşamaları? Özdeğerlendirme yöntemleri (MBNQA, EFQM, CAF). Uygulama örnekleri. |
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Kıyaslama nedir? Neden yapılır? Kıyaslama türleri nelerdir? Uygulama örnekleri. |
10. Hafta |
Bireysel performans ölçüm yaklaşımları nelerdir? Kurumsal performansla ilişkisi nedir? 360 Derece performans değerleme nedir? Sağlık sektöründe uygulama örnekleri. |
11. Hafta |
TKY nedir? TKY İlkeleri nelerdir? Uygulama aşamaları? Sağlıkta TKY uygulamalarında karşılaşılan güçlükler nelerdir? Süreç analizi, yönetimi. Sorun Çözme Teknikleri-Kalite Çemberleri (QCC), Beyin Fırtınası, Pareto Analizi, Balık Kılçık Diyagramı, Saçılım Grafiği, Sıklık Dağılımı, Histogramlar, vb.). |
12. Hafta |
Sağlık kurumlarında etik nedir? Etik ihlalleri nelerdir? Sağlıkta performans yönetimi perspektifiyle sağlıkta etik konusunda neler söylenebilir? |
13. Hafta |
PATH projesi nedir? Nasıl Uygulanır? Projenin Türkiye’deki uygulanma düzeyi nedir? |
14. Hafta |
Dengeli puan kartı yöntemi (Balanced Scorecard) nedir? Nasıl uygulanır? Ölçütler arasındaki mantıksal akış nasıldır? Örnekler. |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ateş, Hamza, Kırılmaz, Harun ve Aydın, Sabahattin, (2007): “Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi - Türkiye Örneği”, Gazi Kitapevi ya da Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
Barutçugil, İsmet, (2002): “Performans Yönetimi”, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.
Berman, E.M. (1998): “Productivity in Public and Nonprofit Organizations”, Sage Publications, London.
Bilgin Kamil Ufuk (2004): “Kamu Performans Yönetimi”, TODAİE, Ankara.
Büyükkılıç, Deniz, (2004): “Kâr Amacı Gütmeyen Örgütlerde Verimlilik”, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, No. 680,
Cokins, Gary (2004): “Performance Management: Finding The Missing Pieces (To Close The Intelligence Gap)”, Hoboken, N.J., Wiley.
Neely, A. D. (2005): “Business Performance Measurement: Theory And Practice”, Cambridge University Press, Cambridge.
Prokopenko, Joseph (2001): “Verimlilik Yönetimi”, (Çev. Olcay Baykal vd.), MPM Yayını No. 2001, Ankara.
Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve kalite Geliştirme Daire Başkanlığı (2009): “Kurumsal Performans ve Kalite Uygulamaları”, Ankara.
Sayıştay, (1997): “Verimlilik Denetimi: Yapılandırılmış bir Yaklaşım”, Sayıştay Çeviri Dizisi, Ankara.
Schermerhorn,John, R. (2005): “Management”, Eighth Edition, John Wiley and Sons, New York.
Tengilimoğlu, Dilaver; Işık Oğuz ve Akbolat, Mahmut (2009): “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayın No. 1375, Ankara.
TODAİE, (1997, 1999, 2002): “Kamu Yönetiminde Kalite 1., 2. ve 3. Ulusal Kongreleri”, Ankara.
|