Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Alper ÖZER |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Doktora şartlarını yerine getirmek. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, bir pazarlama stratejisi geliştirme ve seçilen stratejiyi gerçekleştirmek için en uygun pazarlama karmasını tasarlama sürecine odaklanan, stratejik bir pazarlama yönetimi perspektifi sunar. Spesifik olarak bu dersin amacı:
-Pazarlama stratejisinin temel öğelerini tanıtmak,
-Problem analizi ve eylem planlaması için sağlam bir çerçeve sunmak,
-ve öğrencinin liderlik, analitik ve iletişim becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
Ders, ürün stratejisi belirleme, hizmet tasarlama ve yönetme, fiyatlandırma stratejileri ve programları geliştirme, bütünleşmiş pazarlama kanallarını yönetme, kitle iletişimini yönetme: reklam, satış promosyonları, etkinlikler, deneyimler ve halkla ilişkiler ile uzun dönemli bütünsel bir pazarlama organizasyonunu yönetmeyi ele almaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler,
1) pazarlama stratejileri geliştirebilecek,
2) bir şirketin faaliyet gösterdiği ortamı anlayabilecek, fırsatları ve tehditleri belirleyebilecek,
3) pazarlama problemlerini tanımlayabilecek ve çözebilecek,
4) pazarlama karması stratejileri ve eyleme geçirilebilir pazarlama planları geliştirebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Rekabetin Ele Alınması ve Büyümenin Artırılması |
2. Hafta |
Ürün Stratejisinin Belirlenmesi |
3. Hafta |
Hizmetlerin Tasarlanması ve Yönetimi |
4. Hafta |
Yeni Pazar Tekliflerinin Tanıtılması |
5. Hafta |
Fiyatlandırma Stratejileri ve Programlarının Geliştirilmesi |
6. Hafta |
Bütünleşik Pazarlama Kanalları Tasarlama ve Yönetimi |
7. Hafta |
Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarlanması ve Yönetimi |
10. Hafta |
Kitle İletişimini Yönetme: Reklamcılık, Satış Promosyonları, Etkinlikler, Deneyimler ve Halkla İlişkiler |
11. Hafta |
Dijital İletişimleri Yönetme: Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil. |
12. Hafta |
Kişisel İletişimi Yönetme: Doğrudan pazarlama, Veri tabanı Pazarlaması ve Kişisel Satış. |
13. Hafta |
Uzun vadede bütünsel bir pazarlama organizasyonunu yönetmek |
14. Hafta |
Final sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2016) Marketing Management, Pearson, Global Edition 15, ISBN-13: 978-1-292-09262-1 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 3 | | | | | | 2 | | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 2 | | | | | | 3 | | | | | 5 | ÖÇ4 | | 5 | | | | 2 | | | | | | 5 | | |
|