Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan TURAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yüksek lisans programı içinde verilen Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği 2 dersinin alınması zorunludur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; fizyolojik veya ruhsal sorunu olan bireyi değerlendirme, psikososyal sorunları tespit edebilme, sorunlara yönelik danışmanlık ve yardım becerilerini kullanabilme, bakım planı uygulayabilme ve ruh sağlığını koruyucu, geliştirici, tedavi edici yöndeki yöntemleri açıklamaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğini; Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği 2 dersinde öğretilen kuramsal bilgi ve becerilerin klinik uygulamalara aktarılması oluştur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Psikiyatri hemşireliği kuramsal temelleri, ilke ve standartları doğrultusunda birey, aile ve toplumla ilgili verileri kapsamlı bir şekilde toplar ve değerlendirir.
2. Sağlıklı/hasta bireyin bakımını, psikiyatri hemşireliği felsefesi ve bakım standartlarına uygun olarak yapar.
3. Danışmanlık ve yardım becerilerini kullanır.
4. Tedavi edici ortamı oluşturur.
5. Psikiyatrik tedavi yöntemlerine göre değişen sorumluluklarını benimser.
6. Terapötik iletişim becerisini kullanır.
7. Kuramsal bilgisi doğrultusunda psikoterapötik müdahaleleri uygular.
8. Birey, aile ve toplumu psikiyatrik riskler açısından değerlendirir ve riskli/özel grupları belirleyerek onlara uygun bakımı yapar.
9. Tıbbi durumlara eşlik eden psikososyal sorunları saptar ve ekipler arası işbirliğiyle hareket eder.
10. Acil psikiyatrik durumlarda etik ve yasal konular çerçevesinde etkili müdahaleler planlar, uygular. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanma |
2. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanma |
3. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanma |
4. Hafta |
Psikiyatri hasta kabulü, görüşme yapma, veri toplama, görüşme yapılandırma, gözlem yazma, terapötik iletişim tekniklerini kullanma |
5. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
6. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
7. Hafta |
Tedavi edici ortam yapılandırma |
8. Hafta |
Tıbbi hastalığı olan bireylerde psikososyal sorun alanlarını belirleme |
9. Hafta |
Tıbbi hastalığı olan bireylerde psikososyal sorun alanlarını belirleme |
10. Hafta |
Tıbbi hastalığı olan bireylerde psikososyal sorun alanlarını belirleme |
11. Hafta |
Bakım planı hazırlama |
12. Hafta |
Bakım planı hazırlama |
13. Hafta |
Taburculuk eğitimi planlama |
14. Hafta |
Taburculuk eğitimi planlama |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
50 |
Uygulamalar (%) |
50 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. E.Varcolis, MentalHealthNursing, Mosby, 2010
2. Öztürk O, Uluşahin A (2008), Ruh SAğlığı ve Bozuklukları I-II. Nobel Tıp Kitapevi,
İstanbul.
3. Kaplan HI, Sadock BJ. (2004) Klinik Psikiyatri. Ed. Abay E. Çev:Nobel Tıp Kitabevleri,
Ankara.
4. Taylor CM. Essentials of Psychiatric Nursing, Mosby Year Book, Inc. St Louis,
Fourteen ed., 1994. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | 5 | 5 | | | 4 | | | ÖÇ3 | | | | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | | | | | | | 4 | | ÖÇ6 | | 4 | | 5 | | | | | | | ÖÇ7 | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | ÖÇ8 | | | 5 | 5 | | | | 4 | | | ÖÇ9 | | | 5 | | | | | | | 5 | ÖÇ10 | | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|