Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Handan TERZİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, lisansüstü öğrenim gören öğrencilere bilimsel bir araştırma planlayabilme, yürütebilme, araştırma projesi hazırlayıp sunabilme becerisi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, araştırma planlama, uygun araştırma yöntemini belirleme, araştırma konu seçimi, literatür tarama teknikleri, araştırma amaç, soru ve hipotezlerini belirleme, evren ve örneklem seçimi, veri toplama tekniklerini belirleme, uygun istatistik analizlerin seçimi ve bilimsel yazı yazım kuralları ile ilgili konuları inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır:
ÖÇ-1. Bilimsel araştırma tasarımları ve yöntemlerini açıklar.
ÖÇ-2. Örnekleme yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ-3. Alanıyla ilgili bilimsel bir araştırma konusunu belirler.
ÖÇ-4. Kaynak taraması yapar.
ÖÇ-5. Araştırma planını hazırlar.
ÖÇ-6. Planladığı araştırmada kullanacağı veri toplama aracını/araçlarını hazırlar.
ÖÇ-7. Planladığı araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenlerine uygun istatistiksel analiz testlerini seçer.
ÖÇ-8. Araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuları açıklar.
ÖÇ- 9. Araştırma projesi yazar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin Tanıtımı
Hemşirelikte Araştırma Kullanımı ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
|
2. Hafta |
Nicel Araştırma Tasarımları: Deneysel Olmayan Araştırmalar |
3. Hafta |
Nicel Araştırma Tasarımları: Deneysel Araştırmalar |
4. Hafta |
Nicel Araştırma Tasarımları: Metodolojik Araştırmalar, Sistematik Derleme ve Meta-Analiz |
5. Hafta |
Nitel Araştırma Tasarımları |
6. Hafta |
Bilimsel Araştırma Konusunu Belirleme
Literatür Tarama ve İnceleme-(Uygulama)
|
7. Hafta |
Araştırma Problemini Tanımlama
Araştırma Amacı, Araştırma Soruları ve Hipotezlerin Yazımı-(Uygulama)
|
8. Hafta |
Araştırma Değişkenlerinin Belirlenmesi
Örnekleme Yöntemleri, Güç Analizi -(Uygulama)
|
9. Hafta |
Veri Toplama Yöntem ve Araçları
Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi-(Uygulama)
|
10. Hafta |
Verilerin Analizi ve Yorumlanması |
11. Hafta |
Araştırma Projesi Yazma Süreci |
12. Hafta |
Bilimsel Araştırmaların Sunumunu Hazırlama-(Uygulama) |
13. Hafta |
Araştırma Etiği |
14. Hafta |
Yayın Etiği |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
10 |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1- Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (Eds). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2014.
2- Grove, S. K., Gray, J., R., & Burns, N. (Eds.). Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice. 6th Edition, Elsevier, China, 2015.
3- de Chesnay, M. (Ed). Nursing Research Using Data Analysis: Qualitative Designs and Methods in Nursing. Springer Publishing Company, The USA, 2015.
4- Aslan, Ö., & Bebiş, H. (Eds). Hemşirelik Araştırmasının Esasları. 8. Baskıdan Çeviri, Pelikan Kitabevi, Ankara, 2016.
5-Polit, F. D., & Beck, C. T. Resource Manual for Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice. 10th Edition, LLW, The USA, 2017.
6-Gürsoy, E. (Ed). Hemşireler İçin Yayın Yazarlığı. 4. Baskıdan Çeviri. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2020.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|