Ders Sorumluları
|
Prof.Dr.Özlem ASLAN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Hemşirelik Esaslarının teori ve uygulamasının anlaşılabilmesinde ve hemşirelik mesleğinin yürütülmesinde gerekli olan kavramların öğrenciye kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders; hemşirelikte kullanılan temel kavramları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1-Hemşirelikte kullanılan temel kavramları açıklar.
2-Hemşirelik rollerini yerine getirirken, hemşireliğin temel kavramlarını inşa eder.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Bilim, bilgi, fenomen, felsefe, hipotez, sayıltı, paradigma -Bilimsel yöntem ve kavram ilişkisi -Kavram, model, kuram ve aralarındaki ilişki |
2. Hafta |
Hemşirelik |
3. Hafta |
İnsan |
4. Hafta |
Sağlık |
5. Hafta |
Hastalık |
6. Hafta |
Stres ve Homeostazis |
7. Hafta |
Bağımlılık, Bağımsızlık |
8. Hafta |
Çevre |
9. Hafta |
Hümanizm, holizm |
10. Hafta |
Mahremiyet |
11. Hafta |
Problem çözme süreci |
12. Hafta |
Sistem teorisi |
13. Hafta |
Bakım |
14. Hafta |
Etik |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1.Berman AT, Kozier & Erb’s Fundamentals of Nursing, 10th Ed, Pearson,England, 2016.
2.Potter P.A., Perry A.G., Fundamentals of Nursing, 9th Ed., Elsevier, Mosby, 2017.
3.Öz F, Sağlık alanında Temel Kavramlar, Nadirkitap, Ankara, 2010.
4. Ay F (Ed.), Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp Kitabevi, 2017. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|