Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | HYL 506 | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı | Lisansüstü |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
02 (Bahar) |
28 | 28 | 84 | 70 | 210 | 3 | 7 |
Ders Sorumluları | Dr.Öğr.Üyesi Handan TERZİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu ders lisansüstü öğrenim gören öğrencilere bilimsel bir araştırma planlayabilme, yürütebilme, araştırma projesi hazırlayıp sunabilme becerisi kazandırmayı amaçlar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu ders, araştırma planlama, uygun araştırma yöntemini belirleme, araştırma konu seçimi, literatür tarama teknikleri, araştırma amaç, soru ve hipotezlerini belirleme, evren ve örneklem seçimi, veri toplama tekniklerini belirleme, uygun istatistik analizlerin seçimi ve bilimsel yazı yazım kuralları ile ilgili konuları inceler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi alıp başarıyla tamamlayan öğrencilerin edineceği kazanımlar şunlardır: ÖÇ-1. Bilimsel araştırma tasarımları ve yöntemlerini açıklar. ÖÇ-2. Örnekleme yöntemlerini tanımlar. ÖÇ-3. Alanıyla ilgili bilimsel bir araştırma konusunu belirler. ÖÇ-4. Kaynak taraması yapar. ÖÇ-5. Araştırma planını hazırlar. ÖÇ-6. Planladığı araştırmada kullanacağı veri toplama aracını/araçlarını hazırlar. ÖÇ-7. Planladığı araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenlerine uygun istatistiksel analiz testlerini seçer. ÖÇ-8. Araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuları açıklar. ÖÇ- 9. Araştırma projesi yazar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | 1- Erdoğan, S., Nahcivan, N., & Esin, M. N. (Eds). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2014. 2- Grove, S. K., Gray, J., R., & Burns, N. (Eds.). Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice. 6th Edition, Elsevier, China, 2015. 3- de Chesnay, M. (Ed). Nursing Research Using Data Analysis: Qualitative Designs and Methods in Nursing. Springer Publishing Company, The USA, 2015. 4- Aslan, Ö., & Bebiş, H. (Eds). Hemşirelik Araştırmasının Esasları. 8. Baskıdan Çeviri, Pelikan Kitabevi, Ankara, 2016. 5-Polit, F. D., & Beck, C. T. Resource Manual for Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice. 10th Edition, LLW, The USA, 2017. 6-Gürsoy, E. (Ed). Hemşireler İçin Yayın Yazarlığı. 4. Baskıdan Çeviri. Nobel Tıp Kitapevi, Ankara, 2020. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1-Çok düşük, 2-Düşük, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok yüksek |