Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Remzi Kağan YÜCEL |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Mesleki |
Ön Koşul |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Yaşlı sağlığının tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi, Türkiye’de ve dünyada
yaşlılığın
demografik durumu ve epidemiyolojisi, yaşlanmaya bağlı fizyolojik, psiko-sosyal
değişimler, yaşlılıkta sık
görülen sorunlar ve yaşlılarla ilgili politikalar, dernek kurum ve kuruluşlar,
iligili mevzuatın öğretilmesi için
gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
ÖÇ1: Yaşlı sağlığının tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi
ÖÇ2: Türkiye’de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu ve epidemiyolojisi
ÖÇ3: Yaşlanmaya bağlı fizyolojik, psiko-sosyal değişimler
ÖÇ4: Yaşlılıkta sık görülen sorunlar
ÖÇ5: Yaşlılarla ilgili politikalar, dernek kurum ve kuruluşlar, ilgili mevzuat
hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Yaşlı sağlığının tanımı ve yaşlılık biliminin tarihçesi
|
2. Hafta |
Türkiye’de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu ve epidemiyolojisi
|
3. Hafta |
Yaşlanma teorileri
|
4. Hafta |
Yaşlanmaya bağlı fizyolojik ve değişimler
|
5. Hafta |
Yaşlanmaya bağlı psiko-sosyal değişimler
|
6. Hafta |
Yaşlanmayı etkileyen faktörler
|
7. Hafta |
Yaşlılıkta sık görülen sorunlar
|
8. Hafta |
ARA SINAV
|
9. Hafta |
Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi ve önemi
|
10. Hafta |
Yaşlı bireylerin topluma adaptasyonu ve kazandırılması
|
11. Hafta |
Türk kültüründe yaşlılık ve yaşlıların durumu
|
12. Hafta |
Ulusal ve uluslar arası yaşlılık politikaları
|
13. Hafta |
Yaşlılarla ilgili dernek, kurum, kuruluşlar ve faaliyetleri
|
14. Hafta |
Türkiye’de yaşlılarla ilgili kanun ve yönetmelikler
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | PÇ12 | PÇ13 | PÇ14 | PÇ15 | ÖÇ1 | 5 | 4 | | 4 | 2 | | 3 | | | 2 | 3 | | | 3 | | ÖÇ2 | 5 | 4 | | 4 | 2 | | 3 | | | 2 | 3 | | | 3 | | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | | 3 | | | 2 | 3 | | | 3 | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | | 3 | | | 2 | 3 | | | 3 | | ÖÇ5 | 5 | 4 | | 4 | 2 | | 3 | | | 2 | 3 | | | 3 | |
|